Säckpipa i buskagen

Jag kom precis hem från min kvällspromenad. Mycket trevligt var det så här i kvällssolen.

En lite lustig sak hände mig dock. Mitt under promenaden tycker jag mig höra skotska tongångar. Ljudet blev bara starkare och starkare ju längre jag gick. Tror ni inte att det stod någonslags skotte vid en bäck lite längre fram och spelade på sin säckpipa så att det dånade ut på den uppländska landsbygden? Jojomensan! Mycket trevligt var det, lite braveheartkänsla så där. Det var lite romantiskt på nått sätt, med säckpipa så där en solig sensommarkväll.

Jag säger d det... det är bara i Uppsala som såna saker händer. Det var säkert någon vilsen utbytesstudent som vill spela av sig lite hemlängtan eller omtentaångest.


Kommentarer
Postat av: Balderlotta

Very nice site. Will sure visit again.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback