2006: En utvärdering

Herregud, bara 8 timmar kvar av det här året. Jag börjar känna mig stressad!!

Så här i nyårstider är det ju lägligt att avlägga nyårslöften, men minst lika viktigt är det ju att utvärdera och följa upp föregående års löften. Hur gick det egentligen med den där bantningskuren? Har du verkligen slutat röka eller kändes nyårslöftet passé redan under trettonhelgen??

Mina egna nyårslöften från förra året gick ut på att jag skulle bli lite mer intellektuell, jag skulle läsa Svd och DN varje dag, skaffa mig lite schyssta karriärserfarenheter och inte torka avföring på någon annan än mig själv. Dessutom skulle jag vara glad under hela året.

Jag måste säga att jag faktiskt tycker att jag har varit ganska duktig. Efter ett roligt år av dekadens, shopping och beach i Australien kom jag igen och blev en seriös student, skaffade mig en kandidatexamen i statsvetenskap, fick ett roligt sommarjobb där jag hyrde ut och besiktigade lägenheter och sedan fick jag mot alla odds min drömpraktikplats i Bryssel och trots alla mina våndor och ångest över att det skulle gå illa för mig så har det gått ganska bra där! Vilket bra år det här har varit!!

Mindre lyckade delar av 2006 har varit mitt ofattbart torra kärleksliv och det faktum att jag inte har kunnat träffa mina utspridda vänner så mycket som jag skulle vilja. Och tyvärr måste jag erkänna att Aftonbladet.se fortfarande står för en tragiskt stor del av nyhetsflödet som når mig...

Så... vad ska jag då lova mig själv inför det kommande året? Jag tror på konkreta löften. Och lovar därför:

Under 2007 ska jag...

♥ Fixa klart min d-uppsats och få min pol-magexamen
♥ Skaffa mig ett riktigt jobb
♥ Ta körkort
♥ Lära mig franska eller spanska på riktigt
♥ Ha minst lika roligt som under 2006

Nu måste jag rusa vidare, snart dax för årets sista fest. Champagnen ligger på kylning, klänningen är redo, strumpbyxor inhandlade och locktången är varm!

GOTT NYTT ÅR!!!

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Gott Nytt År på dig Sofia!

/Mvh Niklas

2006-12-31 @ 16:29:01
Postat av: Anonym

samuel önskar gott nyt fdfgerereer

2007-01-01 @ 14:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback