All denna teknik...

Det här var verkligen riktigt sorgligt. Ibland så brukar jag tänka på vilken sjuk tid vi lever i, eller hur? Om ett par hundra år kommer vi nog att kalla slutet av 1900-talet och början av 2000 talet för den elektroniska eller tekniska revolutionen. Att vara elallergiker innebär ju att man inte kan vistas i det moderna samhället överhuvudtaget, vi är ju fullkomligt beroende och omringade av elektronik och tekniska produkter. Man behöver ju bara tänka sig tio år tillbaka i tiden, när internet knappt var något som gemeneman ens hade hört talas om och mobiltelefoner endast var något för yuppies, för att förstå vilken roll all ny teknik har tagit i våra liv. Jag känner mig helt handikappad när bredbandet krånglar eller mobilbatteriet dör.

Jag är ju ingen teknikexpert eller dylikt, men jag behöver ju bara se mig omkring i min pyttelilla lägenhet för att se hur det ligger till. I min 19kvm stora lägenhet inryms:
- Microvågsugn
- Spis
- Blender
- Stereo
- Dator
- TV
- Video
- Eltandborste
- Hårtork
- Plattång
- Digitalkamera
- Mp3-spelare
- Toast-grill
- Batteriladdare
- Två brödrostar
- Elvisp
- Kaffebryggare
- Mobiltelefon
- Brandvarnare
- Lampor

Det är ju verkligen helt sjukt om man tänker efter...  

Kommentarer
Postat av: Sara

helt sjukt och vilket I-landsproblem..

2006-02-10 @ 09:10:41
Postat av: Anonym

Varför har du ingen dvd-spelare?

2006-02-11 @ 21:10:19
Postat av: Anonym

Och har du inte nån kyl och/eller frys?

2006-02-11 @ 21:11:11
Postat av: Sofia

Jag har ingen dvd-spelare för att man ju kan titta på dvd-film genom datorn nu förtiden, så det känns lite onödigt...

och jo, jag har både kyl och frys. Ovanstående lista är tydligen inte komplett, jag har även missat att lista båda mitt strykjärn och min locktång! =)

Postat av: Sofia

För att inte tala om brandlarmet och köksfläkten...

2006-02-12 @ 00:05:47
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback