Är jag vuxen eller ett barn?

Jag hittade det här testet hos Jerpa. Nu ska vi se om jag är stor eller liten!!

Jobb (1p)
- Räknas extra jobb? Antagligen inte, fan vilken dålig start... :(
Visitkort (1p) - Nopp
Konferens (1p) - Kan jag inte påstå..
Bor hos föräldrar (-2p) - Nej! Bara på julen och så, men det gills väl inte??
Vara sambo (1p) - Nej, ensam är stark!
Vara förlovad (1p) - Det känns inte aktuellt...
Vara gift (2p) - Lyckligt ogift, so far!
Skild (3p) - Nej!
Äga villa (2p) - Inte på långa vägar!
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Nej, men jag har en väldigt fin blå cykel! Är det minuspoäng om man inte ens har körkort?
Hund (1p) - No dog
Lån (1p) - Massor!!!
Gemensam ekonomi (1p) - Ja, med min mamma, haha, nä bara skojade
Pensionsspara (1p) - Öhh... har inte ens tänkt tanken
Storhandla (1p) - Handlar aldrig mer än att det går att frakta på cykeln, inte så mycket åt gången med andra ord....
ICA-kundkort (1p) - Ja, det har jag faktiskt! Men jag glömmer alltid att dra det i den där maskinen...
Använda rabattkuponger (2p) - Händer nog ytterst sällan...
Äga hushållsassistent (1p) - Nej, men jag har många andra köksmaskiner, så som en blender, två brödrostar, en smörgåsgrill, elvisp, mjölkskummare och juicepress!
Äga diskmaskin (1p) - Jag ÄR en diskmaskin, nån gång i veckan i varje fall!
Dubbelsäng (2p) - Nope, en vanlig 120 centimeters...
Ha julgran på julen (2p) - Inte nån egen...
Gråa hår (1p) - Inte vad jag kan se...
Celluliter (1p) - Jag skulle nog ljuga om jag svarade nej.... :(
Prenumerera på morgontidning (1p) - Nope
Lösa sudoko (1p) - Va fan är sudoko?
Välja att inte svara i telefon (2p) - Det beror på vem det är som ringer och vilken tid på dygnet det är, men det har absolut hänt!
Putsa fönster (1p) - Det skulle verkligen behövas om inte annat...
Svampplockning (2p) - Tyvärr inte, men det ska det bli ändring på! Nästa svampsäsong here I come!
Långfärdsskridskor (1p) - Icke
Parmiddag (1p) - Jag är notoriskt negativ till parmiddagar, det är ett djävulens påfund!!
Vinprovning (1p) - Absolut, mina favoriter är unoaked halvtorr chardonnay, en kryddig shiraz till maten sitter inte helt fel eller en merlot-cabernet (80-20 är min favoritblandning) framför tv'n är alltid nice. Enbart merlot blir för mjäkigt.
Danskurs (1p) - Nix
Partaja till gamla 70-talshits. Obs! Gäller ej om du är bög. (1p) - Det låter som en höjdare! :)
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Dricker inte ens  kaffe....
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Nej, men jag borde  kanske...
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Nej! Ibland kanske... om det är kallt ute!
Spela Bingolotto (1p) - Det var ok på Lokets tid, och kanske på Lasses... aldrig nu!
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nej, men han är väldigt trevlig. Jag har faktiskt pratat med Ernst! Skulle jag vara 45+ skulle jag nog inte banga på Ernst!
Ha höftproblem (1p) - hmm, nej, tror inte det
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) -Nej, aldrig köa, det är bättre att komma en halvtimme innan och sen tränga sig!!
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Absolut!! Ungdomen är värre än någonsin, ouppfostrade och otacksamma!

Resultat: 8 poäng

0-15 p "INTE gammal"
16-25 p " börjar barka ditåt..."
Över 25 p "Nu är du där"

Ojdå, det här var lite annorlunda resultat än väntat... Jag är ju fortfarande en snorunge!! YES!!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hehe, jag fick 9p, men då räknade jag dubbelt för två morgontidningar. Känns som att det är rätt svårt att komma mycket högre upp på skalan om man inte är lastgammal alternativt lillgammal så att det bara skriker om det.

2006-02-06 @ 11:21:10
Postat av: Sara

fan jag kan inte ha räknat rätt, fick 20 poäng. Nått måste vara fel eller....?

2006-02-06 @ 15:38:26
Postat av: Jen

Jag fick 23 p. Känns läskigt, för jag är inte vuxen.

Postat av: Josse

Jag fick 15 p...men det måste mest bero på att jag är fast anställd och kör Volvo =)

2006-02-06 @ 16:45:24
URL: http://jossebloggen.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag fick 20 poäng!

2006-02-07 @ 07:24:44
Postat av: Stig

Puh...bara 14p!

2006-02-08 @ 09:31:36
Postat av: Mikalgina

Thank you for producing such a down to earth site.

2009-02-02 @ 14:50:16
URL: http://mikalgina.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback