Jag är så dålig...

Åh, varför ska jag alltid ha såna grymma konsentrations-difficulties... Allt jag begär av mig själv är att jag under några timmars tid ska ta tag i mig själv, läsa dem aktuella kapitlen i boken, stryka under det viktiga och gå igenom övningsexemplen. Det här skulle jag kunna göra lätt på ett par timmar. Så varför gör jag inte det??!! Jag har varit hemma i tre timmar redan, och skulle lätt kunna ha fixat det här, för att sedan kunna ha en lugn kväll och kanske titta på nån rolig film eller möblera om eller tvätta fläktfiltret eller vad nu normala människor gr en onsdagskväll i början februari. Men vad har jag gjort, tiden rinner bara iväg känns det som!!

De senaste tre timmarna har jag:
- Kollat mailen
- Skrivit några inlägg här
- Spelat en omgång betapet
- Druckit ett glas vatten
- Ätit upp alla godisar som jag fick med mig hem från KD
- Spelat en omgång betapet till
- Tagit en dusch
- Pratat med mamma på msn
- Skickat två sms
- Packat upp mina produkter som jag roffade åt mig på KD

Thats it! Med andra ord, inget vettigt över huvudtaget!!!

Är det meningen att livet bara ska springa iväg så här, från och med nu ska jag bli en mycket mer effektiv person. Jag börjar med att göra iordning ett schema för kvällen som jag ska följa till punkt och pricka:

18.30-19.30 Gå igenom föreläsningsanteckningar till imorrn
19.30-20.00 Middagspaus
20.00-22.00 Läsa minst två kapitel i metodboken
22.00 - 22.30 Internetning
22.30 -23.00 Städa och diska
23.00 Borsta tänderna och gå å sova

Det här kan ju bli en hur effektiv kväll som helst!!! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag lovar att hålla mig borta från msn ikväll! Håll dig till listan och jobba offline, så får du nog tillbaka koncentrationen!

2006-02-02 @ 07:42:40
Postat av: Chrishelen

Thank you for the resources. Keep up the good work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback