Nu får det vara nog!

I give up, det får gå som det går imorrn... Jag är ingen kvällsmänniska, tror inte att nått jag läser efter klockan.23 kommer fastna i vilket fall...

Ibland blir jag lite irriterad på min "det löser sig"-inställning som jag har kört med så länge jag kan minnas. Det värsta är att hittils har det ju alltid gjort det oxå, jag har aldrig fått underkänt på nån tenta eller så någonsin... Ibland så önskar jag att jag kunde få det nån gång, bara för att jag ska lära mig att inte vara så jäkla slapp... Skulle behöva ställa lite högre krav på mig själv, men jag kan inte. Jag är en sån där självgod människa som alltid tycker att det jag gör duger så bra så. Jag ska försöka bli lite mer perfektionistisk tror jag! Perfektionistiska människor är alltid lite mer imponerande. Jag vill vara en sån som sitter uppe hela natten för att lämna in det perfekta PM'et och slita av mig håret om jag inte skulle lyckas få VG (vilket jag som perfektionist naturligtvis alltid skulle få iofs), en sån som kan sitta på biblioteket en hel dag och bara läsa och anteckna flitigt även fast det är tre veckor kvar till tentan och som sätter igång med alla uppsatser på en gång och inte väntar tills dagarna innan deadline.

Någon slitande perfektionist som jag ge mig några tips på vägen?? Jag vill verkligen bli som er, men jag vet inte hur!

Mvh,

En rådlös slacker

Kommentarer
Postat av: Carro

jag är ju själv en aspirerande perfektionist, men jag kan säga att de flesta tjejer på juristlinjen slår mig i det. de sitter och läser dygnet runt och det viktiga verkar vara att man har massor av pennor i olika färger, gärna rosa och grönt, och en massa små flikar som man sätter fast på viktiga sidor. jag tillämpar inget av dessa knep, det är lite för omständigt för mig, men jag sitter gärna i bibliotek och pluggar. jag vet inte varför men jag koncentrerar mig bra där. du skrev förut att du koncentrerar dig bäst hemma, så då tycker jag du ska plugga hemma. jag tycker inte du ska ändra ett vinnande koncept, ditt pluggande räcker ju tydligen! =) jag måste verkligen börja med ett pm eller tentaplugg typ 3 veckor innan därför att jag behöver använda kunskap innan jag fattar! jag är ganska slow learner tror jag och så kan jag absolut inte plugga sent på kvällen. puss puss

2006-02-20 @ 21:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback