Sofias schlageranalys!

Så var första deltävlingen avklarad! Härligt att det har kommit igång, nu har man ju den närmaste månadens lördagar uppbokade! =)

Jag är fortfarande inte nämnvärt imponerad av fröken Bengtzings klädkavalkad. Kjolen i den första outfiten och den rockiga klänningen var helt ok, men den "muskorta" (jag föredrar att kalla den höftkort) kreationen var gräsligt tacky, inte vacker på en fläck!

44180-89
Less is sometimes more...

Några som däremot var snygga var kvällens vinnarpudding Andreas Johnson (låten kan för övrigt bli en riktigt hit!) och den gamla slitzbaben Hanna Graaf, även om jag föredrar när "The Graaf sisters" uppräder tillsammans, de hade ju några riktiga hitar i slutet av 90-talet! När det gäller systrarna Graaf så är inte less more.

44180-88
En Graaf gör dig aldrig besviken. Jag tycker att Hanna var riktigt vacker i kvällens tävling. Synd att den där stora mikrofonen täcke halva hennes ansikte under typ hela låten. Den vita och silvriga blåsan var urtjusig!


44180-87
Mums, vilken pudding han är! Snygg kostym oxå! Och sminkningen var också jättefin, jag tror att Andreas och jag hade samma färg på ögonskugga idag, Elizabeth Ardens nr.22 "Mushroom". Om Andreas och jag var ihop så skulle han få låna min ögonskugga varje dag om han ville. Andreas är verkligen en karl i min smak!

Apropå smak så är det kanske inte något jag skulle vilja anklaga Bullerby-Anna för. Syrenlila känns inte som den hetaste färgen just nu. Det var lite Falcon Crest-känsla över hennes stil idag. Dessutom så gillar jag inte när gravida försöker täcka över magen, det är mycket finare att framhäva den! Den guldiga spetstoppen som hon hade under såg dock väldigt fin ut!

44180-91
En rosalila gräddbakelse med bulle i ugnen.

Kvällens sötaste pojkar var annars Pandang. Men allvarligt talat, påminner inte Pandang ANINGENS om Balsam Boys. Vart har Balsam Boys tagit vägen förresten, melodifestivalen skulle ju vara ett ypperligt tillfälle till en comeback! Nån som vet? Josse? =)

44180-90
Pandang måste lära sig att knyta riktiga slipsknutar, men än så länge är dem ju väldigt unga, så dem har all tid i världen att lära sig.

Några som jag absolut inte tänker kommentera är Electric Banana Band.... det känns som att det inte finns så mycket mer att säga när det gäller dem. Visst, dem har haft några schyssta hits genom tiderna och jag skulle gärna svänga mina lurviga till "Pirayan Maja", "Banankontakt" eller "Jag vill bo i en svamp" (kom precis till insikt över hur knarkinspirerade dessa låtar antagligen är, dem kom ju till på glada 70-talet så det är väl inte så konstigt iofs, och Banarnes näsa är ju för övrigt rätt så avslöjande...) om dem spelades på dansgolvet nån kväll. Men dels så tycker jag inte att "Cameleont" var alls i klass med de hitsen och dels så är det allvar i år. Vi kan inte skicka Brandsta City Släckers eller något elektriskt bananband eller Östen med Resten, för vi måste ju kvala den här gången, ve och fasa... Och då är det läge att ta fram det stora artilleriet, väntar med spänning på Carolas intåg i tävlingen!


Bilderna kommer från
www.expressen.se

Kommentarer
Postat av: micke

Som den schlagerfantast jag är måste jag bara säga att kvällens startfält, trots sina många kända namn, var tämligen svagt. Det mest deprimerande är kanske Electric Banana Band, som inte alls lämpar sig i de här sammanhangen. "Jag är en kamelont, en blandning mellan en kamel och en dront." Vad är det för en jävla refräng egentligen..? Nä, Lasse Åberg gör sig bäst i sina sällskapsresor på tv. Tror banne mig att jag ska kolla på "Repmånad" nu.

Om du tycker att Andreas Johnsson är en godbit, så kan det ju konstateras att det fanns en del ögongodis för det manliga släktet också. Hannah Graaf överraskade positivt, Anna Sahlin är ju alltid tjusig och Linda Bengtzing är ju söt som socker om än lite väl hurtig (man kan verkligen inte tro att hon är 32 år). Lena Ph tycker jag var en flopp. Nu har jag sagt mitt! =) Lycka till på tentan! Sjuka hälsningar från micke *host&snörvel*.

2006-02-18 @ 22:34:30
Postat av: Mamma

Din analys av hela föreställingen är kort och gott - LYSANDE!!!

2006-02-19 @ 10:53:31
Postat av: Josse

Inga kommentarer i Balsam Boys ärenden. =)

Tycker dock inte att Pandang var ett dugg söta, snarare hemskt snorvalpiga =)

Ha en bra vecka! P o K

Postat av: Sofia

Micke: Jag hade ingen aning om att du var en sån schlagerfantast, men kan man inte vara hurtig när man är 32? :)

Josse: Haha, vad roligt. Ha en bra vecka du med! PoK

2006-02-19 @ 23:39:28
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback