Fågelinfluensa

Kalla mig gärna kypokondrisk, men jag misstänker att jag kan vara smittad av fågelinfluensan. Jag tog hand om en död kråka nere i Australien. Den låg utanför vårt hus i Perth, helt oförklarligt död. Ingen vlle kännas vid den döda kråkan, men när kråkan hade legat där i några dagar i värmen så började den lukta och till slut fick jag hela enkelt ta hand om den. Den var helt maskäten och vidrig och nu i efterhand har jag börjat tänka mer och mer på om den kanske avled av bird-flu... Än så länge känner jag mig stark och ungefär som vanligt, men man vet ju aldrig. Jag undrar hur lång inkubationstid det är för fågelinfluensan? 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tror inte du behöver oroa dig för bird-flu! Det var Pippa som mördade kråkan. Den satt lugnt och stilla utanför dörren och slumrade och väcktes abrupt och plötsligt upp av Pippa röst och dog på fläcken av hjärtslag!

2006-01-17 @ 08:32:48
Postat av: Sofia

Haha, det är iofs mera troligt. Nu kan jag känna mig lugn! Vet inte om dem har haft något fall av fågelinfluensa i Australien ännu, men det är väl bara en tidsfråga!

Postat av: Jenny

Kanske bäst att du piper ner till doktorn och ber dem skriva ut lite Tamiflu.

Ha, ha. Tror inte att du behöver oroa dig. Risken är väl större att du kommer att föda en fågelunge med tanke på äggen du äter!
Eller?

2006-01-17 @ 10:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback