Gott nytt år!!

Idag är första dagen på det kinesiska nyåret, gott nytt år alla kineser!!

Vi hade en kinesisk utbytesstudent med oss på kursen i helgen, och hon var jätteglad eftersom det var nyårsafton. Sånga-Säby var jättegulliga och ordnade med sprakande raketer som satt fast i efterrätten, det var väldigt festligt! Året som kommer är hundens år. Hunden symboliserar lojalitet och vänskap, så det gäller att ta hand om sina vänner under året som kommer!! Jag är född i hundens år, och det betyder att året som kommer ska bli något alldeles extra. För att bringa extra lycka under det här året ska den som är född i hundens år alltid bära något rött. Vill man inte ha på sig röda kläder så räcker det med ett rött smycke, röda läppar eller röda naglar, allt enligt kinesen på plats.

Jag ska nog ta och måla mina tånaglar klarröda, för jag behöver all tur som jag kan få!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback