Hjälp Michael!!

Idag kan man läsa om hur Michael Jacksons ranch Neverland förfaller och om hur djuren vanvårdas och svälter, anledningen till detta är Jacksons brist på pengar. Den senaste rättegångsvevan blev mycket kostsam för Wacko Jacko och nu är det alltså de oskyldiga djuren som får lida, mycket tragiskt.

Ponera att Jacko faktiskt är oskyldig till alla anklagelser, han frikändes ju faktiskt i rätten, så blir storyn ännu mera tragisk. Tanken på att Jackson ju även är ensamstående far och att en hel familj nu tycks stå inför ruinens brant är hjärtskärande. Har man inte ens råd att köpa in ett par lass med hö och några ton havre till sin gård så undrar man ju hur det kommer att gå för barnen, finns det resurser till collegeutbildningar etc??

Jag tror inte att den här situationen är alldeles lätt för Jackson, det är inte bara för Michael Jackson å ta ett jobb på McDonalds hur som helst liksom. Inte för att McDonalds är känd som någon höglönebransch i vilket fall, men är det kris så är det. Bristen på sociala skyddsnät i det amerikanska systemet lämnar inte många alternativ för Jacko.

Som medmänniska är det allas vår uppgift att gå in och stötta nu, jag tror verkligen inte att Jackson skulle låta sina djur svälta om det fanns några andra alternativ. En insamling av något slag borde dras igång. Som en (extremt) fattig student har jag personligen ganska små möjligheter att ekonomiskt stödja Michael, men jag vill att han ska veta att jag finns här, om det skulle vara nått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback