Linnéas babysim

Linnéas baby och småbarnssimskola här i Uppsala har ofta radioreklam på RixFM, och jag inte hjälpa att jag blir lite konfunderad av deras reklamslogan, som lyder:

Det är aldrig för sent att börja simma!

Jag menar, borde det inte rimligtvis vara: "Det är aldrig för tidigt att börja simma!"?

Det är ju trots allt spädisar och småkids dem försöker locka till sig, inte pensionärer. Jag var nog 6-7 år när jag själv började på simskola vid Borsökna-badet och det var väl ingen som hade en tanke på att jag var för sent ute? Jag kan meddela att jag lyckades lära mig simma alldeles utmärkt, trots att jag började i så sen ålder.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tycker att du ska ringa till Rix fm och påtala detta!

Love

Jenny

2006-01-17 @ 10:08:59
Postat av: Mamma

Jag tycker du ska lyssna på City 106,5 istället för där har vi reklam!

2006-01-17 @ 10:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback