Nyårslöften

Jag måste se till å styra upp lite nyårslöften!! Förutom det här GI-köret så har jag kommit på några flera:

* Under 2006 ska jag starta varje morgon med att läsa
DN och SvD på internet, i synnerhet politik och ekonomi-sidorna. (Efter ett år i Australien känner jag hur fördummad jag blivit, och jag har ingen som helst koll på omvärlden, där utgörs nyheterna enbart av lokal kuriosa, typ Landet Runt, jordbävningen i Pakistan nämndes typ bara lite i förbifarten mellan sporten och vädret). Framåt våren har jag även siktet inställt på att utöka med kultursidorna, men det kan vara att lova för mycket...

* Jag ska dessutom skaffa mig oberoende åsikter i ovanstående ämnen (kulturen tror jag att jag skiter i...), så att jag kan briljera på samtliga seminarier i vår!!

* Under 2006 ska jag bli bättre på att hålla kontakt med alla mina vänner runt om i Sverige och i världen.

* Under 2006 ska skaffa mig en bättre ekonomi än vad fallet varit de senaste förödiska studentåren, måste skaffa extrajobb!!!

* Under 2006 ska jag inte torka avföring på någon annan än mig själv, slutjobbat inom vården, nu ska jag ta mig f-n skaffa mig ett sommarjobb som betyder lite mera på ett CV.

* Under 2006 ska jag försöka köpa lite färre läppglans, åtminstone färre av exakt samma nyans som jag redan har femtioelva stycken av i sminkväskan.

* Under 2006 ska jag vara glad nästan jämt.

Med tanke på att jag varit glad nästan jämt sedan 1982 så ska det senaste löftet nog vara lättast att uppfylla, det där med läppglansen blir nog lite klurigare... Gode Gud, be with me...



Kommentarer
Postat av: Mother

Punkterna fyra och sex är bra för varandra!

2006-01-10 @ 16:23:02
Postat av: Anonym

Förresten uttrycket är "Snälla flickor kommer...

2006-01-10 @ 16:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback