Snöcykling

Jösses vilket snökaos det är i Uppsala, har nyss cyklat hem från stan, och blöt snö yrde överallt. Planen var att åka till Ekonomikum för att plugga och sen åka förbi F&S på vägen hem för att träna, men när det är sånt här skitväder så vill man bara hem!!! Jag får räkna cykelturen fram och tillbaka till stan som dagens motionsövning! Det är inte helt lätt att ta sig fram på cykel när det är snöigt och isigt, det kräver viss erfarenhet. jag börjar faktiskt lära mig... det svåraste är när marken är isig och spårig, då slirar man bara omkring. Det är liksom omöjligt att hålla sig till de uppkörda hjulspåren... Jag längtar till våren nu, då ska jag susa ner för Carolinabacken på min fina blåa cykel, som Lotta på Bråkmakargatan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback