Taskig andedräkt?

När jag kom hem precis och gick igenom dagens reklamskörd möttes jag av värsta skräckannonsen. Det var ett erbjudande om att få prova världsnyheten Zinkoral i 30 dagar helt gratis. Zinkoral är någonslags tablett som skall ta bort ens dåliga andedräkt. Huruvida Zinkoral fungerar eller ej låter jag vara osagt, jag blev mest chockad av skräckpropagandan i den brevliknande annonsen. Nedan följer ett utdrag;

"Bästa läsare!

Vet du att upp till 70 % av alla vuxna personer ibland har problem med dålig andedräkt - oftast utan att veta om det?

Dålig andedräkt på morgonen - Alla har det! Försök inte lura dig själv! Du har det förmodligen - du också!!!!!

Din bästa vän kan vara din värsta fiende.
Att tala om dålig andedräkt kan vara tabubelagt. Som regel känner du inte själv om du har dålig andedräkt och oftast drar sig dina närmaste för att upplysa dig om det.

MEN - de märker det! På jobbet, hemma, när du är ute bland vänner eller tätt intill din partner."

Det var ord och inga visor det! Vi får väl allihop försöka att inte förneka det här med dålig andedräkt, det är ju tydligt att det är den nya formen av samhällsproblem. Jag tycker att vi ska försöka vara ärliga på den här punkten. Är det någon i vår närhet som lider av dålig andedräkt så tycker jag att man diskret skall kunna påpeka det, utan att det skall behöva vara en så pass känslig fråga. Det är ju tydligt att dålig andedräkt är ett utbrett problem som drabbar många även om många ständigt lever i förnekelse vad gäller just den här företeelsen.

Tack Zinkoral för att ni har öppnat mina ögon för problemen med dålig andedräkt, jag ska genast gå och borsta gaddarna!

Kommentarer
Postat av: Lena i Skärblacka

Hej Sofia!
Jag skulle bara vilja berätta att zinkoral verkligen fungerar. Min man och jag har provat det mesta, från tungskrapa till Tazink från apoteket. Det har inte gjort någon skillnad att tala om. Nu efter att vi började med Zinkoral kan vi ligga andedräkt mot andedräkt på mornarna hur lätt som helst. Numera luktar det bara varm luft.

Många kramar från oss/L

2007-02-19 @ 10:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback