Uppsalamorgon

Är så stolt, lyckades vakna direkt när klockan ringde!! Jag måste försöka komma in i någonslags normaliserad dygnsrytm igen, mitt trix var att lägga mobilen så långt borta från sängen att jag omöjligt kunde sträcka mig efter den utan var tvungen att kliva upp och sätta fötterna på kalla golvet. Och så satte jag på radion i samma veva, Rix Morronzoo... tänk att dem är igång fortfarande? Men jag vaknade i varje fall!

Nu ska jag gå upp och laga GI-frukost, kanske kokt ägg och fiberhavregrynsgröt (visste ni att havregrynsgröt har lägre GI än okokta havregryn, detta beror på att stärkelsen i gryna "förklistras" när dem kokas, och då förvandlas kolhydraterna till långsamma kolhydrater, typ, allt enligt
"Blodsockerblues" av Fredrik Paulun). I natt så drömde jag att jag smällde i mig typ två semlor och hela min GI-diet var förstörd, vilken mardröm!! Vilken tur att det bara var en dröm...

Kommentarer
Postat av: Martin

Tjänna...trevlig blogg du har skaffat!! :) Själv skriver jag inte blogg, läser endast bloggfrossa, kan rekommendera den om det mot förmodan skulle råda brist på idéer att skriva om..http://bloggfrossa.blogspot.com/
Hur är det annars då...synd att vi inte hann träffas i etuna, men vi får ta det en annan gång! kramen

2006-01-10 @ 11:40:23
Postat av: Jonas

Hej Sofia och välkommen tillbaka till Europa! Din blogg är ju supersnygg! Även jag är rätt så nybörjare på det här och skulle verkligen vilja bli bättre på det "estetiska"... Yes, våren kommer bli underbar. Mycket Stockholms vill jag lova... Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback