Berit

Jag måste få berätta om en "familjemedlem" till mig, nämligen Berit...

44180-460
Berit och jag, sommaren 2004.

Berit är en skyltdocka som min mamma har köpt av Åhléns och kånkat hem... Berit har varit en del av vår familj i några år nu, och min mamma älskar henne och klär på och av henne hela tiden, vartefter säsong. Berit började sin bana hos vår familj som någonslags inredningsdetalj men har mer och mer blivit en del av våra (särskilt mammas) liv. På julen har Berit ofta tomteluva, till Halloween brukar hon vara utklädd till häxa. En lucia var Berit tärna och hon körde även en period som egyptisk dansös. Till nyår har Berit fått låna nån gammal blåsa av mig och vissa år har hon även fått ett glas champagne i handen. Oftast är hon dock french maid, det trivs hon bäst i tror jag.

Det är lite tomt här hemma just nu, mamma har nämligen lånat ut "Bejjan" till kontoret där hon (och numera ju även jag) jobbar... Hon är lite sportigt klädd där med svettband och grejer. Bejjan gör succé vart hon än hamnar! Jag saknar dock Berit här hemmavid!

44180-457

Här får Berit nytt nagellack. Klarrött får det bli den här gången. Det är mamma som målar. Hon tycker om att pyssla om Bejjan.

44180-458
Det kan se lite makabert ut när Bejjan byter om. Lägg märke till glitterstenarna som Berit har på kinden, hon är väldigt piffig!

44180-459
Ibland har Berit på sig den här svarta kjolen.

Kommentarer
Postat av: Adina

Oh! Det livade upp min trista arbetsdag, vilken charmig medlem i familjen :) Hoppas ni får en trevlig helg, även om ni befinner er på olika platser!

2006-06-30 @ 09:07:19
Postat av: Stina

Haha, ja det ser lite makabert ut när Berit byter om. :)

Postat av: Carolina

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,850423,00.html
vet du något om detta?

2006-07-01 @ 10:29:12
Postat av: hannahsthlm

ha ha...du är för rolig=)! (och söt)

2006-07-01 @ 13:02:36
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag diggar dig och din mor fett!!

Hoppas du har haft en bra sommar hittills! Känner igen mig i den härliga proceduren som upprepas varje dag..upp kl 6, frukost, jobb, träna sen hem och däcka. Orkar verkligen inte med mycket mer..måste köpa nåt sorts uppiggningsmedel eller nåt!

2006-07-03 @ 12:24:56
Postat av: Karolina på Glamourbloggen

Ha ha vilken grej att ha en skytdocka hemma hos sig! Det var roligt att få se henne! =)

2006-07-03 @ 14:37:44
URL: http://www.glamourbloggen.se
Postat av: Sofia

Adina: Vad bra att du blev uppmuntrad, berit brukar ha den effekten på folk! ;)

Stina: Jag vet, det är ganska groteskt... men det är liksom det enda sättet! :)

Carolina: Jag är oskyldig! Jag har dock en kompis som var där och badade och såg den där kortbente typen smyga omkring och glutta på alla bikinitjejer... creepy!

Hannah: haha, tack tack! :)

Linda: Det ska jag hälsa henne! Ja, visst är inte sommaren riktigt sig lik sen man jobbar på ett mer vuxet sett, man missar den liksom totalt... :(

Karolina: Du borde skaffa dig en egen skyltdocka, som en slags barbie för vuxnba, jag tror att du skulle gilla det! :)

2006-07-04 @ 21:44:25
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Ella

Hjälp vad läskig.. =)

2006-07-10 @ 18:46:51
Postat av: Mikaeltomine

Wonderful site. Please continue this great public service.

2010-06-24 @ 10:32:32
URL: http://mikaeltomine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback