Det där med plastikkirurgi...

Plastikkirurgi och skönhetsoperationer är för många ett delikat ämne som man har starka åsikter antingen för eller emot. Själv har jag en ganska neutral inställning till att snygga till sig på kirurgisk väg. Har väl inga direka planer på nått ingrepp, men skulle inte banga för att slipa till tänderna eller lyfta upp lite hängande ögonlock eller taxöron till tuttar den dagen det är aktuellt. Jag tycker lite granna att det är upp till var och en, det enda som jag tycker är skrämmande är unga människor som tror att operationer på något sätt kan förändra ens liv och göra en genuint lycklig, det är lite väl naivt. Fast det är klart att om man mår dåligt över något i ens utseende så ska det stå var och en fritt att göra vad den vill för att fixa till problemet!

Anledningen till att jag kom och tänka på det här med skönhetskirurgi är att jag precis läste Aftonbladets artikel om
Carola och hennes "nya ansikte". Carola är typ en levande reklampelare för porslinsfasader och botox, hon är ju verkligen skitsnygg just nu!!!

Det värsta med plastikkirurgi är ju annars att det kan gå fruktansvärt fel, både medicinskt och rent estetiskt (tänk Lil Kims tuttar och hela familjen Jacksons näsor). En personlig favoritsida här på nätet är www.awfulplasticsurgery.com. Där kan man se en massa bilder på kändisar som har opererat sig, många av dem har kapitalt misslyckats! På den sidan kan man verkligen surfa runt länge och förundras över priset vi betalar för skönhet nu för tiden. Här kan man oxå se bilder "före och efter" på kändisar som man inte hade en aning om hade lagt sig under kniven! Den här bilden på Paris Hilton som tonåring är en personlig favvo... hon har verkligen lagt sig till med en helt ny look måste jag säga!


Kommentarer
Postat av: Johan

kul blogg och ett bra inlägg om skönhetsoperationer. Skriver du uppsats i statskunskap nu eller?

2006-03-27 @ 10:48:14
Postat av: Sofia

Johan: Tack så jättemycket! Jag BORDE i varje fall skriva uppsats i statskunskap just nu... :)

Postat av: Johan

ja men du verkar ambitiös och duktig, så det går säkert bra. Och i värsta fall kan jag alltid hjälpa dig lite *blink*.. och franskan tror jag inte är nåt att oroa sig för, för inga svenska politiker kan väl franska. Det är ju därför EU och Bryssel inneburit att tolkjobb plötsligt blivit lukrativ business.

2006-03-27 @ 18:50:46
Postat av: Sofia

Johan: Tack så mycket!! Om jag bara får ha en tolk vid min sida kommer det inte bli några problemas! :)

2006-03-28 @ 08:40:27
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: halla

interessert i plastkkirurgi gå:www.interclinic.gr i crete, du blir ikke skuffet.

2006-06-04 @ 14:56:09
Postat av: Anna

tack för plastikkirurgi tippset awfulplasticsurgery bra sida.

2006-12-07 @ 01:02:56
URL: http://www.plastikkirurgiforum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback