Hjälp!!

Jag har gått runt på stan i flera timmar för att hitta ett par svarta pumps, att det ska vara så jäkla svårt! Svart borde ju vara den ultimata skofärgen, men inte till våren tydligen... Jag behöver verkligen ett par klassiska svarta pumps som jag kan ha både till vardags och party, helst inte för hög klack, men gärna lite halvspetsig tå. Jag är tydligen totalt otrendig... Men jag vill ändå ha ett par såna. Tänker att det skulle vara snyggt till svarta capribyxor eller stuprör...

Är det någon som har sett ett par såna här skor så please, give me a tips! Det funkar med rund tå oxå, jag är inte så kräsen! :)

Kommentarer
Postat av: Carolina

jag vet inte riktigt vad du menar med pumps... när jag hör det ordet tänker jag på min mammas fula 80-tals skor som hon hade när jag var liten =)

2006-03-28 @ 18:50:34
Postat av: Miss Weirdo

Hejsan.. Tyvärr ledsen att behöva säga att jag inte heller sett några.. Vill me ha! Jag har ett par som är jättesnygga, men de är sönder =(

Jag är med tydligen totalt ute.. men skiter i vilket, jag älskar pumps!=)

Lycka till på jakten och hittar jag några lovar jag att meddela dig!=)

Postat av: Sofia

Carolina: Pumps för mig synonymt med "klacksko", alltså en nätt liten sak med klack därbak, ofta lite smal variant, typ Tiger-pumpsen i det lite tidigare inlägget. Det är typ såna jag vill ha fast i svarta! Jag kanske lever kvar på 80-talet lite... :)

Miss Weirdo: Pumps är alltid trevligt! Jag lovar att underrätta tillbax om jag hittar några fina svarta! =)

2006-03-28 @ 22:17:34
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Louise

Pumps är skitnsyggt ju och det känns som om de står sig. Jag köpte ett par på DinSko här i Karlstad i helgen.. eller vet inte om de räknas som pumps, men åt det hållet iallafall :). Du kan ju kolla, de fanns även i guld. "Skinnet" är täckande på sidorna och bak men har några "hål" vid tån (svårt att förklara). Materialet är lite blankt och lite som ormskinn. Helt lagom klack, både i höjd och tjocklek. Jag gillar dem redan jättemycket och tror de kommer passa till der mesta. Pris: 280 spänn :).

2006-03-28 @ 22:31:59
URL: http://alltljuspamig.blogspot.com
Postat av: Carolina

pumps känns lite kallt just nu... men 'r det ute med lite spetsig tå? åh herregud vad ute jag är! har bara såna skor hihi

2006-03-29 @ 08:46:41
Postat av: Sofia

Louise: Jag provade faktiskt dem igår tror jag (jag provade ungefär femtioelva olika par igår, så jag kan ha misstagit mig)! De var jättesöta och skulle funka jättebra till mycket, men jag vill nog ha ett par lite enklare som funkar till jeans och till skolan och så... Men priset var ju underbart!

Carolina: Det är rund tå som gäller numera, och smal klack (särskilt liten tax-klack) är tydligen så ute att man måste skämmas! :) Just nu är pumps kanske lite kyligt, men jag är optimistisk och tror att våren är här i full blom inom max en vecka! :)

2006-03-29 @ 12:11:12
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Malin

Åhlens har ett par från Stockholm DG för 600:-
Lagom hög klack (rejäl, ingen stilett) och spetsig tå.
Snygg och klassisk...

2006-03-29 @ 14:09:24
Postat av: Sofia

Malin: Tack för tipset, det låter jättebra, måste kollas upp! :)

2006-03-29 @ 15:23:58
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Vanja

Åh jag skulle också behöva ett par svarta pumps =) Säg till om du hittar ett par bra ;)

2006-03-29 @ 16:50:10
URL: http://chubban.blogg.se
Postat av: Malin

Jag passade på och köpte dom igår på klubbkvällen. Här är en, dålig, bild: http://www.ezypublish.nu/userFiles/215/2/201918/836791-61.jpg

2006-03-29 @ 17:10:01
Postat av: Sofia

Vanja: Ok, jag lovar! =)

Malin: Såna där vore verkligen perfa, funkar ju både till vardags och fint, utomordentligt bra! Ska verkligen prova dem! Tack tack!

2006-03-29 @ 18:40:09
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback