Hårda studier...

Äntligen har jag kommit igång med min egna forskningsdel till uppsatsen..!! Tyvärr börjar jag misstänka att jag kan ha tagit mig lite vatten över huvudet. Jag kommer verkligen behöva plugga dygnet runt nu för att fixa det här!

Idag har jag börjat med att leta argument i kampanjmaterialet från 1994, har bara kollat en folder och har redan hittat över 80 olika argument... jösses, det här kan bli krångligt. Nu måste jag komma på nått bra klassificringsschema för att göra alla argumenten lite mer överskådliga...

Ska oxå börja undersöka tidningsinsändare inom kort. Har bara lite problem i urvalet av tidningar, vill ju få en så bra överblick som möjligt, så tanken är att jag ska välja ut två landsort- / Norrlandstidningar och två storstadstidningar. Dessutom måste de vara uppdelade efter politisk färg. Antagligen får
Aftonbladet och Svenska Dagbladet representera storstaden. Större problem är det med landsorten.... Försöker få nån ordning på Jämtlandstidningarna eftersom jag gärna vill undersöka en tidning från euroskepticismens högborg. Får bara ingen rätsida på vilken politisk färg typ Östersundsposten har, nån som vet? Annars får det bli Norrländska socialdemokraten eller vad den heter.... Måste hitta en liberal icke-storstadstidning oxå, nån som vet någon lämplig? Jag undrar vad Nya Wermlands tidningen har för politisk kulör?

Jag känner hur stressen kommer krypande så sakteliga....

Kommentarer
Postat av: Lena

Kolla lite i HälsingeKuriren (S)...

Postat av: Christian

För en borgerlig landsortstidning, kolla Östgötskorrespindenten, corren.se, eller Nerikes Allehanda, www.na.se. Lycka till!

2006-05-02 @ 19:31:27
Postat av: Sara

Nya Wermlands Tidningen är som jag minns det (från den tiden den förekom i föräldrahemmet) väldigt borgerlig. Det var extremt sällan, för att inte säga aldrig, som jag delade ledarskribenternas åsikter.

2006-05-02 @ 20:43:13
URL: http://kanthi.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh, tack alla för alla tips!!

2006-05-02 @ 23:31:05
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Jonas

Jag röstar lokalpatriotiskt på underbara och liberala Västerbottens Kuriren!

2006-05-03 @ 09:07:15
URL: http://jonaslauri.blogspot.com
Postat av: G

Eskilstuna-Kuriren är väldigt liberal.

2006-05-03 @ 10:48:43
Postat av: östersundare

Östersundsposten är centergrön

2006-05-03 @ 12:50:09
Postat av: Sofia

Gud vad praktiskt det är at ha en blogg ibland, tack för hjälpen... Ska nog antagligen ta ÖP och Norrländska socialdemokraten då, det blir ju ett utmärkt urval!

Tack tack! :)

2006-05-03 @ 14:09:05
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Idar

Hello admin, nice site you have!

2010-01-07 @ 09:21:49
URL: http://idar.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback