Jag har blivit utmanad!

"Du ska göra upp en lista på 5 konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana andra Bloggare att göra samma sak. De ska även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande.
Längst ner i det här inlägget finns en lista över jag utmanar,
jag kommer även gå in på deras Bloggar och meddela att de är utmanade."



Hannah har bloggutmanat mig, och det är väl inte så mycket annat att göra än å anta utmaningen, även om ämnet ovanor och dåliga egenskaper egentligen är något jag helst skulle vara utan... tyvärr är inte riktigt så fallet hos den här unga damen.... det är bara å välja och vraka bland mina dåliga egenskaper, jag har jättemånga, här följer ett axplock! Enjoy!

1. Jag är besatt av att köpa läppglans, minst två-tre i månaden brukar det bli.... Jag är mycket väl medveten om det sjuka och onödiga i det här beteendet, men jag kan inte riktigt stå emot när jag ser ett fint rosaglittrande lipgloss... Jag måste bara köpa det!



En liten del ur min lipgloss collection...

2. Jag lever ett icke människovärdigt liv under mina studieperioder (läs NU), jag flyttar typ hela mitt bohag til sängen och lämnar inte den på veckor. Det ser helt förjävligt ut i hela min lägenhet, och man kan inte ens försvara det hela med att det skulle vara någonslags ordnat kaos, ett kaotiskt kaos är vad det är!



Så här ser det ut just nu hemma hos mig.... här i sängen lever jag mitt liv under några veckors tid, äter, sover, bloggar och skriver uppsats (sitter här i röran i detta ögonblick).

3. När jag blir lite dragen så kan jag inte sluta ringa till folk och telefontrakassera dem. Jag hatar själv när folk fylleringer till mig, men när jag själv har festat till det lite så tappar jag omdömet totalt och tror att folk bara blir glada om man hör av sig lite... vilket ofta inte är fallet, tyvärr... *skäms*



Här sitter jag och fylleringer, denna gång sitter jag i Australien och ringer hem till Sverige... Vilket betydde dels att det hela kalaset blev väldigt dyrt för mig och tidskillnaden gjorde att det kunde vara i princip vilken konstig tid på dygnet som helst för den stackars mottagaren hemma i Svedala.... Förlåt mig, alla som drabbats av detta från mig....

4. Jag missbrukar Coca Cola light, särskilt i studieperioder. Jag dricker inte kaffe (eller inget som är varmt över huvudtaget, kanske oxå en konstig egenhet?) så i studieperioder är det colan som är mitt livselixir och förser mig med koffein.



Dagens konsumtion (ett par burkar är från gårdagen oxå...)

5. Jag är livrädd för råttor. Detta gör att jag aldrig vågar gå in i soprummet och sortera mina sopor, jag står istället utanför dörren och slänger allt mot containern för brännbart. Jag vet att det är jättedåligt av mig och att det säkert inte finns några råttor eller ens en liten mus i vårt soprum, men jag vågar inte ta några risker.


Undrar verkligen om jag kommer ha några läsare kvar här på bloggen efter dessa avslöjanden...



Jag utmanar i min tur:
Hanna
Josse
Jerpa
Ullis
Daniel




Kommentarer
Postat av: hannahsthlm

oooppps..ho ho..påminner lite om mitt liv innan jag fick barn och pluggade i studentrum på Internat=)!
Kul att veta lite mer om dig!
Gonatt!

Postat av: Sara

Din mest konstiga egenhet enligt mig, är som du själv skriver att du inte dricker varma drycker!! Kaffe, te, glögg, varm saft, varm choklad... hello? Varför inte? :)

annars tycker jag du är högst normal och åker högst normala taxiresor runt om i stan HAHA

2006-05-03 @ 08:26:57
Postat av: Linda

Det känns som två av dina ovanor/egenheter har orsakats av Valborgsfirandet..colan och ångesten över tlftrakasserierna. Har jag helt fel?

Sen håller jag med Sara om att taxiresorna är väldigt normala. Jag menar: vad gör man inte?? haha

2006-05-03 @ 09:49:13
Postat av: Stina

Jag är också livrädd för r-å-t-t-o-r. Vågar knappt skriva ordet och ryser vid tanken. Ish!

2006-05-03 @ 11:54:14
URL: http://rubia.se
Postat av: Julia

HAHAHAHAHAHA!! Du anar inte hur mycket jag känner igen mig på punkt nummer tre!! Hahaha!

2006-05-03 @ 20:17:13
URL: http://missharn.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback