SOFIA-dagen!

Idag, den 15 maj, har Sofia och Sonja namnsdag. Idag är det alltså min namnsdag! Underbart!

Namnet Sofia är av grekiskt ursprung och betyder visdom.  En Sofia är alltså en klok person, det har jag inget att invända mig emot, det stämmer ganska bra.

En rolig sak är att ordet filosof är sammansatt av de grekiska orden "philos", som betyder vän, och "sopheia", som alltså betyder vishet. Filosof betyder alltså "vän av vishet". Men det kan ju lika gärna betyda "vän till Sofia", så alla mina vänner är alltså filosofer, är inte det rätt coolt!?

Jag vill passa på att gratulera mina vänner Sofia B, Sofia K, Sofia L, Sophia O, Sofi och Sofie som oxå har namnsdag idag! (Kanske borde jag passa på att tacka min käre far och kära mor för att de passade på att ge mig ett så orginellt namn oxå....)

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis! :)

Postat av: Linda

Grattis på namnsdagen! (Höll på skriva födelsedagen, är sååå trött :)

2006-05-15 @ 08:11:15
Postat av: Sofie

Tack gumman! Grattis tillbaka!

2006-05-15 @ 11:50:45
Postat av: Anonym

Maria: tack tack! :)

Linda: Tack så hjärtligt! Du måste nog sova lite mera du... Mindre groupilife och mer sömn!

Sofie: Tack, idag är bästa dagen på året! :)

2006-05-15 @ 15:02:48
Postat av: micke

Gratulerar!

2006-05-15 @ 16:48:44
Postat av: Carolina

grattis på namnsdagen, du är en av mina bästaste sofior!

2006-05-15 @ 17:25:17
Postat av: Sofia

Micke: Tack tack!

Carolina: Tack, du är en av mina bästa carolinor. Och du har namnsdag på lördag, glöm inte det!

2006-05-15 @ 22:12:37
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback