Ytterligare ett intryck...

...från min Tysklandsvistelse:

- Det här med att ha skor på sig inomhus... alltså... jag vet mycket väl att det är vi skandinaver som i det här fallet är "onormala" men jag kan ändå inte förstå poängen med att inte av sig skorna när man kommer hem. Det sämsta är för övrigt den dåliga förklaringen, "annars blir man ju smutsig om fötterna", självklart, går man runt med uteskor inomhus så blir ju golvet skitigt!!

Att gå runt med uteskor inomhus, och dessutom vara klädd obekväma kläder, som typ jeans måste vara det ohemtrevligaste som finns. Jag kan faktiskt inte förstå människor som är så uptighta att de går klädda så i sitt eget hem, mysighetsfaktor noll!!

Det tar inte mer än ett par minuter från det att jag har kommit hem tills jag har hoppat i mysbyxor och tofflor. Är man hemma ska man ha myskläder på sig och under vinterhalvåret ska mandessutom tända ljus och rökelse (helst med kaneldoft), det borde nästan vara lagstadgat!


Sofias viktigaste mys-asseccoarer:


Kommentarer
Postat av: Daniel

jag går alltid med skor inne, det är bekvämt! man kan ju torka av sig i dörren när man kommer in, det behöver inte alls bli så smutsigt juh!

2006-11-07 @ 17:13:30
Postat av: Sofia

Det behöver inte bli smutsigt, men det är ju omysigt! Köp ett par innetofflor vettja!!

Postat av: Sara

Är helt på din sida Sofia! Klart jag byter kläder när jag kommer hem! Vi tänder ljus varje kväll när det är mörkt ut - det blir så himla mysigt :)

kram

2006-11-08 @ 10:16:48
Postat av: Angelica

Hoho, mammas tyska vänner hälsade på oss i somras och de klampade runt med uteskorna inomhus. Jag förstår inte riktigt varför, det blir ju både smutsigt och känns ofräscht. Ett par tofflor är inte särskilt dyra, jag använder själv ett par när jag städar eller lagar mat.

2006-11-10 @ 12:52:21
URL: http://trasdocka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback