Alla dessa soffor

Efter mitt Ikeabesök häromdagen har jag blivit lite förvirrad. Jag hade ju planerat att jag skulle köpa en Mysingesoffa till min nya lägenhet. Det hela var redan klappat och klart inne i mitt ständigt organiserande och planerande huvud. Väl på Ikea upptäckte jag dock att Mysinge inte alls var särskilt mysig. Den var tvärtom väldigt omysig och oskön, det hela blev en jättejobbig upplevelse eftersom det kändes som om mina inre inredningsplaner raserades totalt i och med detta. För jag kan väl inte köpa en oskön soffa bara för att den passar ihop med inredningen, eller kan man det?

Den omysiga, men snygga, Mysingsoffan:

Mysinge i färgen Möllebo gråbrun, 3395 kr (IKEA)


Jag har letat lite substitutsoffor de senaste dagarna, vilken tror ni skulle passa bäst av följande:


Ektorp i färgen Blekinge vit, 3495 kr (IKEA)


Karlstad i färgen Korndal brun, 4995 kr (IKEA)


Fothult, i beige/brun standardfärg, 2495 kr (IKEA)


Ekeskog i färgen Blekinge vit, 6995 kr (IKEA)


Monza i färger Duper brun, 5150 kr (MIO)

Herregud... vilken djungel, hjälp mig!  (Min personliga favorit är nog nästan MIO-soffan, även om jag inte är helt hundra på färgen, men jag tror att den finns i andra nyanser oxå. Jag vill ha en kallare ljusbrun, sån färg som det är på Mysingesoffan. Karlstad känns annars mest stilren även om den inte ser helt skön ut och färgen inte är hundraprocentig heller där. Det är ett svårt val helt enkelt, mycket svårt.)


Kommentarer
Postat av: Johan

Gillar helt klart Monza-soffan bäst av de ovan. Den såg sjysst ut! Kan dock vaaaarmt rekommendera soffan Modul från Europamöbler (www.em.com) som mycket väl kan vara världens skönaste soffa. Äger en tresits modell Big av den vilken är helt makalös.

2007-08-17 @ 12:12:55
Postat av: Sandström

Jag tycker fothult var snyggast färg. Ska själv inhandla soffa snart och har funderat på den. Billig och (förhoppningsvis skön) fin! Lycka till i djungeln :)

Postat av: anna

Karlstad är en väldigt skön soffa. (iofs partisk eftersom det är den jag planerar att införskaffa)

2007-08-17 @ 13:33:54
Postat av: Anonym

Inside-tips från en Ikea-anställd.. Köp inte Karlstad, den är snygg & skön men klädslarna sitter inte alls bra på sofforna, tyvärr ;)

2007-08-17 @ 14:04:28
Postat av: Nathalie

Och har kommer et tips fran annu en ikea anstalld!
kopt inte ektorp, enormt mycket kvalitetsproblem med den soffan.

2007-08-19 @ 21:12:42
Postat av: Sofia

Åh, tack allihopa för alla era tips!!!

2007-08-20 @ 13:41:22
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Andreas

Mio har en modell som heter Hollywood XL - den kommer att pryda mitt hem om 2 veckor. Mjuk och härlig, och även lagom djup för att man ska kunna kollapsa ståndsmässigt efter en lång arbetsdag!

2007-08-21 @ 21:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback