Bantarvin

image1002Igår när jag gick förbi hälsohyllan i min lokala matbutiken stötte jag på kanske den ultimata bantarprodukten, nämligen Viktväktarnas eget vin, vilket fanns i såväl vitt som rött och rosé och bar smakfulla namn som "smooth red" och "purely pink" och "fresh white", motsvarade endast 1 point per glas, inte illa!

Nu förtäljer tyvärr inte historien varför nu Viktväktarnas eget vin skulle vara nyttigare än vilket annat vin som helst, alkholenhalten var ju ungefär densamma... Jag kan inte heller vittna om produktens kvalitet och smak eftersom jag faktiskt upplevde det hela lite skrämmande och förundrat skyndade vidare... 

image1003Det måste vara bara här nere i vinbältet som man kan komma på något så dumt som Viktväktarvin. Ska man banta så ska man, då ska man inte låta sig luras att dricka bantarvin! Jag placerar den här i produkten i ungefär samma fack som bantarpommesfrites med bantarbearnaise och bantargrädde och bantarglass, det är gift som inte har på hälsokosthyllan att göra överhuvudtaget.

Samtidigt så  måste jag ju erkänna att jag är lite nyfiken på det hela. Jag undrar om Viktväktarvin kommer att tas in i Systembolagets sortiment någon gång framöver? Det kanske redan finns där?! Jag borde nästan uppdra åt
Vin-Lars att göra ett riktigt test Viktväktarvinet...

Kommentarer
Postat av: Lars

Bonjour! Måste säga att ditt fynd är både unikt och överraskande. Har aldrig hört talas om nått sånt förut. Biologiskt odlat och annat miljöanpassat finns ju men bantarvin är ju lite oroande.
Vinet är ju i de flesta fall en naturprodukt som är nyttig och bidrar med sina antioxidanter till välmående och god cirkulation. Allt dock i rimliga mängder!
Om jag finge råda borde inte vinet offras för trimmandet av ett och annat extra kilo. I alla fall inte i en dekadent lustmiljö där chokladen, osten och ölet står för, förvisso sällsamma, men ack så vådliga kallorichocker.
Soffi, tror du har helt rätt vad gällere kemiska tillsatser och en mindre behaglig smak. Akta dig min vän! Tag med en butelj till Rosenbad så får vi analysera och recencera i lugn och ro... Om det lockar Anitra vet jag inte men kanske kan det göra susen på Torp?
/L
p.s. ser att du lagt in ny läcker bild...! Passar nog bra in i Beas gäng.

Postat av: Sofia

Lars: Jag köper med mig en flaska!

2007-08-10 @ 16:39:59
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback