I en annan del av Köping

När jag åkte tillbaka till Bryssel för några veckor sedan var jag lite ledsen, eftersom jag skulle missa "I en annan del av Köping", gissa om jag då blev glad när jag hittade en massa klipp från serien på tv4:s hemsida!

En sådan programidé hade verkligen kunnat gå hur som helst, men jag måste säga att dom lyckades så otroligt bra!! Efter att ha jobbat på gruppbostad två somrar och varit kontaktperson åt en handikappad tjej så känner jag mig verkligen inne i den här branschen och gud vad bra serien speglar verkligheten!

Det är verkligen så där galet på gruppbostäder, allt sker helt spontant och man kan aldrig veta hur dagen kommer te sig. Alla känslor åker berg och dalbana, antingen garvas det tills man gråter eller så skriks det av ilska... Alla borde jobba med handikappade människor någon gång i sitt liv, man får en lite positivare och enklare syn på livet. TV-serien är i varje fall underbar och det är kul att en sådan tillvaro speglas på ett så ärligt sätt, alla borde titta på "I en annan del av Köping"!! Jag ska nog ta och titta på ett klipp till nu på en gång... :)

44180-718
Tobbe, Micke, Linda och Mats. Alla pratar grov köpingska, en dialekt som inte är helt olik min egen eskilstunska.... usch och fy!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken bra blogg du har, väldigt läsvärd, fastnade direkt. :)

Postat av: Sofia

Malin: Tack, vad glad jag blir!

2007-02-01 @ 06:56:26
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback