Reakrig

Idag var jag med om det dråpligaste på länge... Jag gjorde en räd inne på Zara på vägen hem från jobbet (fyndade en superfin brun klänning i linne och siden för 39 Euro, ordinarie pris 119 Euro! *lycklig*) när jag fick bevittna hur ett bråk utbryter mellan en äldre afrikansk kvinna och en yngre, troligtvis amerikansk, tjej.

Vad handlade bråket om då? Jo, inget mindre än en fyndkjol i svart och vitt.

Det hela var bara SÅ komiskt. Det visade sig att den afrikanska kvinnan hade provat kjolen och sedan ångrat sig och hängt den ifrån sig. Den amerikanska tjejen hade då glad i hågen plockat upp kjolen och bestämt sig för att den minsann skulle inhandlas! Plötsligt hade den äldre kvinnan dock ångrat sig och velat ha kjolen tillbaka, men den yngre tjejen vägrade släppa den ifrån sig. Kvinnan hade då uppenbarligen lurat den yngre tjejen och sagt att hon bara skulle kolla med personalen om en annan storlek vartefter tjejen släppte taget. Den äldre kvinnan var dock slug som en räv och gick istället raka vägen till kassan och köpte kjolen för egen räkning. Tjejen protesterade högt och skvallrade för personalen om hur läget var.... Hela personalstyrkan fick agera skiljedomare och vittnen tillkallades på båda sidor, vilka skulle utröna kjolens rättmätiga ägare... Det var verkligen helt absurt!!

Tyvärr så vet jag inte hur det hela slutade eftersom jag, lycklig över mitt eget fynd, betalade och gick... Jag hejjade dock på tanten. Hon var iskall, jag antar att hon har varit med om reor förr och vet att det är djungelns lag som råder!

image938

Kommentarer
Postat av: Lars

Det var snapigt, tack så väldigt mycket!/L

Postat av: Niklas Eriksson

Jag undviker att handla på REA. Mest för att slippa trängas med allt & alla...
Sen ser jag du bytt bild i vänsterspalten, snyggt. Det är så kul att se bilder på dig för du ser alltid så glad ut!
/Mvh Niklas

2007-07-05 @ 21:07:55
URL: http://www.eriksson.org.uk
Postat av: Sofia

Lars: Det var så lite, ses på onsdag!
Niklas: Ja, det är ibland fruktansvärt, det gäller att ha distans till det hela... Tack!

2007-07-07 @ 10:40:50
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback