Vilken är snyggast?

Har precis varit på lunch och sitter nu och drömmer mig bort på Ikeas hemsida en stund...
 
Jag har nu praktiskt taget bestämt mig för att även slå till på en ny säng när jag gör min mastodontrunda på Ikea inför Stockholmsflytten. Min 120 centimeters är förvisso helt acceptabel men det känns som att jag har gjort mig förtjänt av något större. Särskilt efter att det senaste året ha sovit på knarriga 90 centimetersmadrasser i Bryssel och året innan det på en uppblåsbar säng i Australien (i ett helt år, kan ni fatta??!!)...

Nä, en dubbelsäng får det bli. Med sköna tjocka duntäcken och feta kuddar.

Frågan är bara vilken sängstomme man vill ha, det står mellan dessa:

     

Vilken är snyggast? Jag är inne på ek så den tredje går nog bort... hmm... svårt val!


Kommentarer
Postat av: Leffe

Den har otroligt vassa kanter/hörn, så bered dig på skrapade smalben om du köper denna... (visst är det Malm från IKEA?)
Den till höger känns snyggast, ek känns så mycket 2002, eller?

2007-07-23 @ 14:45:35
Postat av: Sofia

Leffe: Japp, det är Malm... jag kanske är lite ute men jag tycker att den är stilren och snygg. Hur ska sängarna se ut 2007 egentligen?

Postat av: Leffe

Jo, den är stilren och snygg, dessutom billig och verkar tåla en del (har haft den själv sedan typ 2002/03). Ganska tidlös. Men jag retar mig på allt blodvite den orsakat mig...
Jag tror att det är en liten motreaktion nu, 2007, mot just ek. För några år sedan skulle ju allt (golv, möbler, etc.) vara i ek/ekfaner - nu kanske det är mer av kontraster mellan ljusa och mörka möbler?
Därmed inte sagt att jag eller mina möbler är så särskilt inne.

2007-07-23 @ 16:30:43
Postat av: wille

inte för att jag kollat på ikeas hemsida, men jag antar att alla tre varianter går att få med olika faner? för att förtydliga så kan du få alla i ekfaner alt brun...
Personligen tycker jag att alla de tre sängarna är fula. Köp en stomme med klass ist :)

2007-07-24 @ 00:49:17
Postat av: nina

malmen är grym!

2007-07-29 @ 03:33:21
Postat av: Frida

Jag måste nog säga den i mitten! :)

2007-08-10 @ 15:58:38
URL: http://friidap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback