Min Midsommar

image917


Ja just ja... så var det midsommar oxå! När man ser tillbaka på ett sådant här hembesök över en helg är det först svårt att bena ut vad som egentligen hände, det är alltid ett rasande tempo och ett flängande en dit och en hit.... Midsommar lyckades jag i varje fall fira, även om det även där var full rulle, mat som skulle ätas, kransar som skulle flätas, lekar som skulle lekas och en och annan snaps som skulle drickas....

Den största besvikelsen under mitt midsommarfirande var nog ändå bristen på engagemang beträffande vad jag anser vara storslagna nordiska traditioner. Blomsterkransen på huvudet var nog det främsta exemplet. Som hemvändande svensk hade jag planerat denna krans i veckor, en midsommar utan blomsterkrans är ju som sill utan nubbe eller glögg utan mandel, eller ett påskägg utan godis....!!

Men tror ni inte att jag var den enda tjejen som jag såg på hela dan som hade krans på huvudet?? Jojomensan, inne på Coop Forum såväl som på midsommarfesten, skandal!!!


I övrigt så var kalasandet trevligt:

  
Det åts...


Det dracks...

  
Det lektes... (på bilden till höger har jag SJU marshmallows i munnen... slå det om du kan!)

Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Ni ser ut att haft det trevligt!. Du var ju riktig snygg i kransen!
Och det där med sju marsmallows tänker jag inte ens försöka att komma i närheten av, jag klarar nog max två.
/Mvh Niklas

Postat av: Sofia

Niklas: Tack tack, det ligger mycket arbete bakom den kransen ska du veta! Du får prova med marshmallowsen, man klarar fler än man tror!

2007-07-02 @ 22:29:14
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Roger

Himla söt... :)

2009-06-30 @ 11:42:25
URL: http://www.stardustblog.se/
Postat av: Mikkelelida

This is a truly fantastic site, which I stumbled upon through google, I must say it has been a pleasure viewing this site and I am very happy that I found it, excellent content, keep up the good work and good luck.

2010-04-12 @ 10:44:24
URL: http://mikkelelida.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback