Svensk fotboll på arabiska.

För att ära fosterlandet så här på nationaldagen beslutade jag mig för att ge mitt stöd till vårt svenska fotbollslandslag. Sagt och gjort så begav jag mig efter jobbet till sportbaren "Fat Boy's" som ligger framför EU-parlamentet. Där hade en betydande del av Bryssels svenska diaspora samlats i samma syfte. Det var trevligt. Enda missen var nog att matchen visades på Al Jazeeras sportkanal (intresset för europeisk fotboll är tydligen större än väntat i arabvärlden). Kommentatorerna pratade arabiska och jag förstod inte så mycket...

Det var nästan en lite overklig upplevelse, 200 blonda svenskar sitter samlade i Europas huvudstad och tittar på tv från mellanöstern.... :)

I vimlet syntes för övrigt den här mannen.

Kommentarer
Postat av: Galaxa

Olle Schmidt är väl inte så blond?

Postat av: Sofia

Galaxa: Jo, han kanske har blonderat sig? :)

2007-06-12 @ 13:15:22
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback