Handarbete

Redan igår kom jag igång med ett av mina jullovsprojekt, nämligen stickandet av en halsduk. På bilden nedan kan resultat hittills beskådas. Jag valde ett garn som är 70% ull och 30% nylon, det kändes som en bra blandning. Garnet är trefärgat, rosa, grått och vitt, mycket tjusigt. Jag kör med tekniken varannan rät och varannan avig, mest på grund av att det är den enda stickteknik som jag behärskar, men också för att det blir väldigt jämt och fint.

Med hjälp av den
här utmärkta sticksidan lyckades jag även lägga upp maskor på egen hand. Bävar dock för avmaskningsmomentet som är lite av en utmaning. Senast jag stickade något var på syslöjden i åttan och då skötte syslöjdsfröken Margareta den biten så oklanderligt... Well, nu är man 26 år och står på egna ben, får lösa problemet helt enkelt.


Början på en fabulous halsduk...


Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Vad duktig du är! Får vi se halsduken på när den är klar? God Jul & Gott Nytt år på dig Sofia!



/Mvh Niklas

Postat av: Anonym

Tack! Den kommer absolut att visas upp med stolthet så småningom! God jul och gott nytt år!

2008-12-24 @ 09:17:07
Postat av: Stenis

Jag älskar handarbete, eller som engelsmännen säger: handjob.

2009-01-07 @ 18:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback