Statistik

Min årskull har blivit statistiskt analyserad, se här.

Av vi omkring 70 000 som tog studenten 2001 har tydligen 3500 blivit miljonärer... Jag ska verkligen inte klaga på hur mitt eget liv har artat sig men jag kan avslöja att jag dessvärre inte tillhöra denna lyckliga skara riktigt ännu. Jag hör väl snarare till den majoritet, 55 000 som blivit skuldsatta. Inga SMS-lån eller krediter som tur är, utan snarare studielån (och numera oxå ett rejält bostadslån...fy).

Det är lite vemodigt att läsa såna här artiklar på något sätt.

Det känns som om de där åren då man kunde göra vad man ville redan är förbi. Jag har sedan studnten 2001 levt runt som sorglös student i Göteborg och Uppsala, rest och bott i Australien och Bryssel, säsongsarbetat på Kos, festat mig sönder och samman, flyttat till hufvudstaden, lärt känna underbara och roliga människor från hitan och ditan... men nu har man liksom klivit in i ekorrhjulet och det kommer inte gå att kliva ur. Sorgligt men sant.

Kommentarer
Postat av: leia

haha....nä tyvärr tillhör inte jag heller skaran med miljonerna....men självklart kan man alltid hoppa i och ur ekorrhjulet....tänker inte tro annat:)

kramar

Postat av: Sten Sture

Det är alltid roligt med duktiga flickor som ser sig själva som rebeller. Enkel vederläggning: om du jobbar på regeringskansliet så lär du ha varit tvungen att acceptera en säkerhetsprövning av Säpo, vilket inbegriper en kontroll av belastningsregistret. Tyvärr, om man klarar en sådan och har mer än 120 högskolepoäng så kan man inte komma undan med att posera som rebell eller försöka fronta ett tidigare påstått vilt liv. Så är det bara. Hur många rallangsvingarbråk har du t.e.x. sett vid Place Lux? Och var det i så fall några alfa-hone-institutions-praktikanter inblandade i dem? Var stolt över att du är en duktig flicka istället. Eller bara duktig. Period.

2008-06-04 @ 23:07:16
Postat av: Jenny

Äntligen är du tillbaka i cyberrymden, sis!

2008-06-05 @ 08:09:41
Postat av: Sofia

Leia: Jag hoppas oxå att man kan hoppa lite in och ur det där ekorrhjulet... =)

Sten Sture: Nu får det räcka med ditt spekulerande, exakt var i min text försöker jag framställa mig som en rebell med ett belastningsregister och med erfarenhet av "rallarsvingarbråk"? Är detta din syn att festa och leva som sorglös student? Sorgligt. Dessutom har jag 240 högeskolepoäng, inte 120.

Jenny: Japp, jag ger det ett försök. Det är ganska roligt ändå!

2008-06-05 @ 08:38:06
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Sten Sture

Nja, du misstolkar min kommentar p^ gravast möjliga sätt (kanske ett tecken p^ att närheten till politiker i ditt arbete börjar smitta av sig). Du skrev "åren då man kunde göra vad man ville", och jag uppfattade alltså det som en beskrivning av dina rebellår. För att vara en riktig rebell krävs i mina ögon ett belastningsregister och inga högskolepoäng (120 poäng var en siffra som jag satte aningen godtyckligt, främst eftersom det är, eller iaf var under tidigare ordning, gränser för en riktig examen. Ingen med examen är rebell. Vet inte om du förväntar dig att jag ska bli imponerad av att du har 240 poäng? Själv har jag närmare tre hundra och en amerikansk LL.M., s^ där ligger du i lä.

Vad jag skulle ha spekulerat i, nu eller tidigare, förstår jag inte. Jag häcklar bara en duktig flicka som försöker framställa sig som litet bohemiskt farlig.

2008-06-05 @ 18:03:24
Postat av: Anitha

Men Sten Sture, är du nu igång igen! Vem är du förresten, som ger dig själv rätten att häckla. Och 300 p mm verkar dessvärre inte kunna kompensera avsaknaden av vanligt hyfs :(

2008-06-09 @ 19:25:15
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Sten Sture

Bara så att jag har förstått vad som gäller: Anitha får skriva hur och vad hon vill om Sten Sture, men Sten Sture får inte skriva hur och vad han vill om Sofia?

2008-06-10 @ 12:14:51
Postat av: Mio

Sten Sture: Jag tror att du förstått helt rätt! Du kan ju! Sluta jävlas med folk!

2008-06-10 @ 13:23:20
Postat av: Mio

Sten Sture: Jag tror att du förstått helt rätt! Du kan ju! Sluta jävlas med folk!

2008-06-10 @ 13:25:26
Postat av: Mio

Sten Sture: Du har nog fattat rätt, för en gångs skull! Sluta jävlas med folk, vet ja!

2008-06-10 @ 13:26:47
Postat av: Linda

Sten Sture. Kom aldrig tillbaka och förpesta denna trevliga läsning med dina sura, cyniska, bittra och äckligt mästrande inlägg. Det finns ingen som behöver dem förutom du själv. Tack!

2008-06-13 @ 10:23:55
Postat av: Sten Sture

Fråga: vad exakt är det du behöver från Sofias inlägg, Linda? Mina inlägg grundas just på att ingen annan än Sofia behöver dem i någon verklig mening (oberoende av vad släkt och vänner låtstas tro). Det är möjligt, om inte troligt, att det skulle vara en rent nöje att ta en öl med Sofia och ta del av hennes tankar om livet, men eftersom hon medvetet lagt upp sig själv till allmän beskådning så finns det få möjligheter att få en rättvisande uppfattning enkom på grundval av bloggen. Thus de häcklande inläggen. Att mina kommentarer skulle vara sura, cyniska och äckligt mästrande (tillägget av "äckligt" gjorde förresten att din kommentar tappande de mesta av den saklighet som du verkar ha strävat efter) får du naturligtvis tycka, du har ju naturligtvis ingenting annat än din egen självbild och brusta illusioner att luta dig på, men hur de skulle vara "bittra" förstår jag inte hur du med ens med den mest självbedrägligaste rationalisering skulle få dem till.

2008-06-13 @ 11:37:44
Postat av: Linda

Skaffa dig ett liv istället för att sprida din sura odör i andras du sorgliga människa!

2008-06-16 @ 16:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback