Operation uglyness

Då och då knallar jag iväg till Gildaskolan för lite prisvärda ansiktsbehandlingar och massager. Gildaskolan är "beauty school" där blivande massöser och hudterapeuter utbildas. När jag var där senast blev jag tillfrågad om jag ville ställa upp som examensmodell på deras slutprov.

Well, åtta timmar med gratis benvaxning, massage, ansiktsbehandling, pedikyr, manikyr, sminkning och kroppspeeling, låt mig tänka... Ok, jag ställer upp!

Det här är ju hur fabulous som helst, vilken lyxdag! Jag kommer bli en ny människa!

Det finns ju dock alltid en baksida... Jag har fått skriva på en lång lista med förhållningsorder. Bland annat tvingas jag spara ut mitt armhålshår och benhår, så att det sedan ska kunna gå att vaxa bort. det krävs tydligen en halv centimeter. Oh my, vilka krav! Hur ska jag klara av detta? Jag som lider så fort jag har milimeterstubb på benen... Men har man skrivit på kontrakt så har man!



Det får nog bli långärmat de närmaste veckorna...

(kvinnan på bilden har inget med detta inlägg att göra)

Kommentarer
Postat av: linda

åh, vilken lyx, kanske är värt att spara ut lite kroppshår ;) haha! ha en bra dag!

Postat av: Sofia

Linda: Ja, jag hoppas verkligen att det är värt det... =)

2008-03-17 @ 10:46:32
URL: http://supersofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback