Fredagen den 3 oktober...

Var dagen då Sofia fick visa leg på Konsum för att hon köpte en folköl.

Jo, det är sant. Trots att jag inte varit under 18 på närmare 8 år så tyckte man hos min lokala konsumhandlare att jag skulle visa leg. Jag blev otroligt glad. Det var i rättan tid man fick en sådan förfrågan, precis när man börjat avscanna marknaden på antirynkkräm. Man ska tydligen börja använda sånt när man fyllt 26 år, och det gör jag om två veckor...

Det hela var egentligen ganska sorgligt. Jag var på väg hem från jobbet vid sjutiden i fredags. Jag var helt slut efter en veckas hårt arbete och orkade inte med några som helst sociala aktiviteter. Istället stannade jag alltså på Konsum och köpte en fryspizza, lite nötter och alltså EN 33cl folköl. En riktig ungkarlskväll vankades, och det var i samband med detta som jag då avkrävdes detta legitimerande. Om jag tyckte att det var ganska beklämmande när det gäller mig, tänk vad beklämmande om det faktiskt hade varit en 17-årig tjej som skulle fira av en ensam fredagskväll med biran och fryspizzan?!

Jag däckade hur som helst av min folkis innan ens den sista Idoldeltagaren framfört sitt nummer... Så var det med den saken! Man är tydligen ingen ungdom längre....

Well, nu sitter jag på Arlanda och ska bege mig till Bryssel på arbete, det blir korta helger när man måste åka ner redan på söndagen, men så kan det vara. Nu måste jag kila till gaten! Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback