Mediaflugor

Det finns fenomen som bara gör en trött och som gör att man vänder sig från den mediala världen...

Fenomen nr.1 "Finanskrisen"

- Jag orkar inte höra ordet "finanskris" en enda gång till, eller höra om vilken fara och färde man är utsatt för. Jag är otroligt less på hela skiten. Det är ju media som förvärrar hela "krisen" och som gör att folk inte kan sova om nätterna utan ligger vaken och tänker på sina arma pensionsfonder och sina huslån. Min personliga priovatekonomiska situation skiljer sig inte nämnvärt mellan nu och i våras (förutom att jag fått löneförhöjning, jippie!) Kommer finanskrisen hit så gör den. Det blir vi varse och får hantera den dagen. Det går ju inte att backa sig ur en annalkande lågkonjunktur, lite mer positivism tack. Domedagen står inte för dörren. Basta.

Fenomen nr.2 "Fadde Darwich"

- Finns det något tv- eller radioprogram där den där linslusen INTE har dykt upp de senaste veckorna? Karln är ju överallt och hela tiden och tjatar om hur synd det är om honom och hur hans liv fallit i bitar sedan han träffade "Dokusåpastjärnan". Det är ju beklämmande att se en fullvuxen karl vara så patetiskt självömkande. Jag minns mycket väl hur "Linda och Fadde" var med i "Sen kväll med Luuk" och hur Linda körde runt med sin lilla Fadde i en skottkärra, eller hur kärleksparet försökte rädda sin "image" i Youtube-köraren "The bitch tour". Fadde har ju varit minst lika mediakåt som "dokusåpastjärnan", skillnaden är att jag tycker att han liksom sjunker ännu lägre med den här boken... "Fadde -My story", årets storsäljare? I dont think so...

Sådärja, nu fick jag avreagera mig lite! Nu ska jag möta upp en kompis för lite sushi och VIP-shopping på Top shop!


Kommentarer
Postat av: ida

kollen grym webbtv intervju med fadde på http://www.klubbkoll.se

2008-10-16 @ 21:23:36
URL: http://www.klubbkoll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback