Prague calling

Här kommer en liten hälsning från Prag där jag befinner mig på jobbmöte. Tjeckien har ju sedan den 1 januari tagit över EU:s ordförandeklubba, därav besöket. Detta är mitt första besök i Prag och i Tjeckien öht. Det är verkligen superfint här,  en sagostad med vackra broar, slott, kyrkor och hus överallt. Det är synd bara att man är instängd i ett konferenscenter och inte får se något av all prakt...

Det måste bli en tur tillbaka hit, men det får allt bli när det blir lite varmare det. Just nu är det verkligen vargavinter här i Centraleuropa, kallare och mer snö än hemma. Igårkväll stod det studiebesök i en katedral på programmet och därinne var det verkligen minusgrader, inte kul där man spatserade runt i nylonstrumpor och pumps, praktiskt taget en nära döden-upplevelse. Efter katedralsäventyret vankades dock fancy middag på slottet och man kunde tina upp lite. Det verkar faktiskt som att ryssarna släppt på gasen igen för inomhus är det varmt, något som jag uppskattar mycket. Jag var väldigt orolig över detta innan vi åkte. Mina medtagna alpacka-raggisar har ännu inte behövt tas fram, tack för det Medvedev!


Kommentarer
Postat av: Niklas Eriksson

Aha, det var i Prag du hade "gömt" dig...

Vet inte hur kallt ni har haft i Prag men här hade jag -16C imorse.



/Mvh Niklas


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback