Groomad och redo

Man vet att man har haft jullov tillräckligt länge när man har svårt att dra sig till minnes vad man egentligen hade för lösenord på datorn och pinkod på passerkortet. Det har jag nu. Förresten, jag minns inte ens huruvida vi har pinkod till våra passerkort eller ej... Det kanske vi inte har, har vi det så har jag i vilket fall som helst glömt bort den.

Ett annat kännetecken på att man varit ledig så det räcker är annars den där känslan av nystart som kan sprida sig i kroppen. Den känslan har jag nu: Garderoben är fylld med en massa nya kläder, lämpliga att bära på arbetet och jag har inhandlat en ny fin rosa kalender med vackra blanka blad redo att fyllas med noteringar om möten, tjänsteresor och deadlines. Jag har dessutom ägnat kvällen åt allmän grooming med ansiktsmask och hårinpackning och med att lacka naglar, på såväl fingrar som tår (tårna är dock inget som vanligtvis exponeras i min tjänst, men ändå, det är känslan som man vill åt). Jag har dessutom tillagat tre hälsosamma matlådor för resten av veckan. Jag är redo helt enkelt. Och det känns fabulous!

Kommentarer
Postat av: Peter

Jo jag känner igen mig i din del med lösenord och så vidare.Dock känner jag inte igen mig lika mycket i groomingen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback