På gång!

Efter en mellanlandning hemma i E-tuna där jag i rekordtempo försökte avverka så mycket sommarnödvändigheter som bara gick på en helg, äta slagstaglass, grilla, partaja med barndomsvänner, umgås med familjen, plocka vinbär, gå på sommarens Diggilookonsert med pappa, träffa farmor, you name it, så är det nu dags för sommarens stora äventyr. Väskan är packad, visumet är stämplat i passet, jag har plånboken fylld med röda sedlar med Mao på och ipoden är laddad. Kina, here I come.

Det ska bli så fantastiskt roligt, att få träffa Lina inte minst!! Och så all shopping! Jag har blivit noggrannt instruerad att bara packa med mig kläder som kan slängas innan hemresa för att ge rum åt nyshoppade fynd. Det kändes helskumt att enbart välja ut noppiga och uttvättade gamla paltor när man ska iväg på semster, men så fick det bli. Det var nog klokt för om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog hitta en hel del intressanta grejer som jag hellre fyller resväskan med på hemvägen. Ett av de första stoppen på vårt tighta program i Shanghai blir ett besök hos skräddaren! Annats som står på programmet är besök på diverse marknader, spa, karaokebarer och restauranger. Dessutom har Lina bokat in oss på ett kickboxningspass, läskigt!

När Shanghai är avverkat bär det vidare mot Peking.

Jag avrapporterar lite under resans gång,  nu måste jag packa det sista innan vi åker! Puss

Kommentarer
Postat av: Lina

Osaker pa om du kommer kunna rapportera under resan da bloggar ar blockade har i Kina. Men du kanske kan maila inlagg???

Oavsett om ni kommer ha "fula" klader pa er kommer kineserna tycka att nu ar vackra. Jag menar... detta ar landet dar kollegorna kan saga "god morgon Lina. Vad sexig du ar idag!" De verkade aven tycka att jag sjong bra nar jag var med dem pa kareoke sist. Och jag lovar. Jag ar rutten.

Kineser liksom alskar vasterlanningar. Det handlar inte sa mycket om vad man gor utan att man visar entusiasm. Nagot som ar helt fantastiskt och nagot jag onskar kunde overforas till Sverige.

Jag lantar sa jag dor tills jag far krama er! Ni ar i luften just nu och borde landa om 5 timmar. Tjoho! 5 timmar ar ingenting!

Postat av: Anna

Ha en underbar resa!



Ska bli kul att se vad du kommer hem med. Kanske skräddaren him self? :)



Puss

2009-07-30 @ 19:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback