Venezia

Jag har ju missat att avrapportera från min fantastiska mor och dotter-helg i Venedig!

Venedig var en helt fantastisk stad, verkligen ett underverk. Jag kan inte begripa varför jag inte har varit där förut, Venedig ligger ju bara ett par timmars flygning härifrån, praktiskt taget nästgårds!

Hur som haver, Venedig visade upp sig från lite olika sidor, vi fick uppleva ett riktigt åskoväder där det blixtrade från alla håll och kanter, men också att sitta i solen i 25 graders värme och dricka prosecco. Jag föredrar den sistnämnda upplevelsen...

Innan vi åkte hade vi blivit förvarnade om horderna av turister och de hutlösa priserna i Venedig... Men vi upplevde inget av detta! Vi gjorde istället massa fina shoppingfynd (jag kom hem med inte mindre än fyra nya skinnväskor... bra jobbat!!) och inte var det så farligt mycket turister heller. Jag tror att oktober var en optimal tid att besöka Venedig, mycket mindre turism men fortfarande varmt och skönt.

Sjävfallet var vi tvungna att åka gondol, även om det var hutlöst dyrt, tur att mamma bjussade! Vi gick även på Vivaldikonsert och lyssnade på de fyra årstiderna, kulturella som få!

Lite bilder från helgen:

     
      
   

Den enda missen under helgen var nog middagen på lördagskvällen. Vi beställde in vad vi trodde var fisk med en god sås. Well.... vi fick in någon slags fisk (typ mixad torr tork) och någon slags sås (påminde om vispad äggvita).



Blir ni inte lite småsugna nu så säg?! ;)

(Jag började garva högt när jag såg måltiden, som sedan fick bäras ut igen, orörd)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ni verkar ha haft det helt fantastiskt (förutom torsk-sörjan då..)!

2009-10-15 @ 21:42:22
Postat av: Anitha

Yes, torsksörjan går fetbort! Vi borde lyssnat på servitrisen (heter det så?) som försökte få oss att beställa något annat...+

Postat av: Anitha

Yes, torsksörjan går fetbort. Vi borde lyssnat på servitrisen (heter det så?) som försökte få oss att beställ annat.

2009-10-15 @ 22:16:51
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Fia

Haha, ja man äter ju sannerligen med ögonen också. Ser verkligen vidrigt ut! Annars verkar Venedig vara supermysigt, jag måste också ta mig dit! Ååå skinnväskor, jag vill ha!

2009-10-16 @ 23:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback