Viktchock

Jag har ingen våg i min lägenhet i Bryssel. På gott och ont.

Därför passade jag på att göra en liten "kontrollvägning" när jag var hemma i helgen. Jag har legat i rätt så hårt med träningen här nere och promenerar ganska så långt både till och från jobbet varje dag, så jag hade hoppats att jag skulle hålla kilona i schack de få månader som jag är här, kanske till och med trimma till sig lite inför sommarsäsongen, trots alla belgiska frestelser i form av frites, öl och choklad.

Well... för att göra en lång historia kort, så blev det inte riktigt. Jag har gått upp SJU kilo sedan jag kom hit för två månader sedan, det är ju helt makabert. Jag trodde inte på vad jag såg och var tvungen att kontrollväga mig på tre olika vågar vid tre olika tillfällen. Faktum kvarstod, jag väger numera SJUTTIOFYRA kg. Till mina 167 cm över havet så får jag enligt Aftonbladets BMI-test resultatet "du är överviktig, du bör gå ner i vikt av medicinska skäl".

Herregud!! Ok att jag aldrig varit direkt tunn, men överviktig?? Medicinsk hälsofara??

Sedan i måndags så kör jag därför kolhydratfritt och ska öka på träningsintensiteten med ytterligare ett par pass i veckan. Öl, bröd och pasta är bannlyst. Kontrollvägning vid nästa Sverigebesök om en månad, då ska jag ligga under 70. Basta.

Kommentarer
Postat av: Lina

Dumma Bryssel! Men på sätt och vis kan jag förstå. Alla mat vi åt när vi var där var supergod.

Hur som helst.... Du måste komma på att du klär ändå i dina nya kilon. Du är vacker som en dag! Har alltid varit och kommer alltid vara.

Kram

2010-05-19 @ 08:33:40
Postat av: David

Jag väger oxå 74

2010-05-19 @ 15:48:09
Postat av: Sofia

Lina! Tack snälla du! Jag tänker att många av kilona är välplacerade och starka muskler (bra att ha inför arbetet med biblo, då kan jag ta i ordentligt!!)



David: Grattis, visst är det härligt... not


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback