Viva España, Ciao Ciao Italia and Hello Africa!!

Åh, jag är så glad!! Jag har en massa roliga saker att se fram emot den närmaste tiden, i form av resor. Sedan tidigare var det planerat att jag ska åka till Madrid en helg i början på juni för att hälsa på min kompis Cecilia och de senaste dagarna har därutöver inte mindre än två otroliga resor bokats in!!

I augusti åker jag och min kompis Anna till Sicilien för sol, bad, shopping, natur och kultur. Det ska bli helt fantastiskt! Jag har aldrig varit på Sicilien men det ser helt fantastiskt ut på bilder (typ
här). Ryan Air flyger ju dessutom direkt till Sicilien från Skavsta så det går att komma ganska så billigt undan dessutom. Vi har dock ännu inte bestämt vart på Sicilien vi ska bo, någon som har något bra tips??

Den andra resan som jag planerat in och som jag bokade idag bär av ända till mittersta Afrika i slutet av september. Jag har ju tidigare skrivit här på bloggen om min fantastiska vän Lina som har startat ett bibliotek i Homa Bay, Kenya. Nu är det dags för hennes tredje resa tillbaka dit för att jobba med biblioteket, och då ska jag följa med! Det blir en veckas biblo-arbete och en veckas safari och sol&bad. Det ska också bli helt fantastiskt, ett riktigt äventyr!

(Ni kan läsa mer om Lina och biblioteket här)

Ni förstår ju att jag är glad! Jag har satt upp som ett mål för mig själv att jag ska ha besökt alla världsdelar innan jag fyller 30. Om jag klarar av Afrika nu så är det bara Sydamerika kvar sen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är väldigt hemlighetsfull...

2010-05-19 @ 21:19:29
Postat av: Sanna

Hej Sofia!



Fick se detta inlägg via fb, och allt om resor väcker ju viss nyfikenhet..:)



Alla resorna låter ju fantastiska, det enda av dina kommande resmål som jag besökt är Sicilien, o där kan jag tipsa om staden Cefalù, ganska nära Palermo. Otroligt vacker o mysig liten stad med fin strand precis intill stan. Jag var där 1999 med familjen, och förra året åkte Anna och Olle dit och var också jättenöjda! De har säkert nåt bra tips på hotell, jag minns inte namnet på stället där vi bodde.



Kenya låter ju också underbart, min morbror och hans fru kommer snart hem därifrån efter 8 månaders vistelse för att adoptera ett barn, så då får jag en liten svensk-kenyansk kusin.



Ha det fint i Bryssel!



Kram/Sanna N

2010-05-19 @ 21:27:24
Postat av: Sofia

Mamma: Det är väl inte hemlighetsfullt, jag outar ju mina semesterplaner till allmän beskådan! ;)



Sanna: Tusen tack för tipset, ska kollas upp! Kan man åka till Etna lätt därifrån? Grattis till kusinen! Vilken lång tid det tar att adoptera, nästan som en hel graviditet!

Postat av: Mamma

Mammor skall få info innan presskonferensen!

2010-05-20 @ 21:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback