Avokadoolja

Det är inte bara kroppen som behöver fett. Även hyn skriker efter fukt. Vilket i praktiken är detsamma som fett. Jag har upptäckt en riktig dunderkur mot vintertorr hy, nämligen avokadoolja, en trögflytande grön och illaluktande olja som gör att man blir helt gulgrön i ansiktet a'la Marge Simpson. Men vad bra det blir sen! Jag gör en kur ca två gånger i veckan. Jag rengör och skrubbar ansiktet och sedan smörjer jag in rikligt med den här gröna sörjan i fejjan innan läggdags. På morgonen vaknar man upp med en hy som inte krackelerar, fantastiskt!

Avokadooljan är ätbar, men jag har svårt att säga att jag blir riktigt sugen på min. Bara tanken på att den duger som människoföda gör dock att den känns bra att använda i fejjan då man vet att man slipper en massa kemikalier och allergiframkallande konserveringsmedel. Jag är verkligen såld på att använda rena oljor som hudvårdsprodukter, de täpper inte till porer och torkar inte ut hyn. Utöver avokadooljan hittar man macadamiaolja och morotsolja i min arsenal. Och på inköpslistan står även kokosolja! Alla dessa går att köpa i hälsokostbutiker för en ganska så billig penning. Oljorna kan även användas för sminkborttagning, i hårtopparna och för att smörja in torra nagelband. I love universalprodukter!


Min avokadoolja är kallpressad och inhandlades i Kenya, men motsvarande produkt går att hitta på hälsokostbutiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback