LCHF-pannkakor

Jag har fått hem min beställning från LCHF-butiken. Och en helt ny värld har öppnat upp sig. Med lite mandelmjöl, sukrin, pofiber och fiberhusk verkar man kunna tillaga i princip vad som helst, i stort sett kolhydratfritt.

Jag firade detta med att laga LCHF-pannkakor, och det blev fantastiskt gott! Det kändes lite fuskigt att kunna sitta och äta världens smarrigaste pannkakor, med hallon och vispgrädde, som "bantningsmat". Det är ju helt otroligt, inte konstigt att många människor blir LCHF-frälsta.

Här kommer receptet:

- 2 ägg
- 2 dl vispgrädde
- 1 msk fiberhusk
- 1 dl vatten

Ingredienserna blandas samman. Låt sedan smeten stå i fem minuter så att fiberhusket får svälla. Sedan är det bara å steka som vanliga pannkakor. Smeten är lite tjockare och behöver plattas ut lite i pannan. De blir lite tjockare än vanliga tunnpannkakor, lite som ett mellanting mellan vanliga pankisar och amerikanska.

Serveras med LCHF-vänliga tillbehör, i mitt fall osockrade hallon som jag värmt i kastrull och vispgrädde!


Smarrigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback