Mat- & träningsdagbok

I syfte att skärpa till sig och hålla koll på sig själv och hur man lever upp till sina målsättningar på kost- och träningsfronten är det klokt att skaffa sig en liten dagbok där man bokför detta, åtminstone under en begränsad period tills dess att de nya vanorna "satt sig".

Genom att man för en sådan här dagbok blir man automatiskt lite duktigare och man stärker incitamenten till att följa sina målsättningar. Det är liksom roligare att skriva in "jogging 7 km" än "200 gr Marabou mjölkchoklad". Dessutom är det lättare att i efterhand följa upp hur kosten och träningen har påverkat en om man kan gå tillbaka och utvärdera i efterhand. Utöver vad man stoppat i sig och hur man har rört på sig kan man ju regelbundet också fylla i ens humör, kondition, hälsotillstånd eller vikt för att göra uppföljningen ännu mera noggrann. Själv nöjer jag mig dock med kost och motion, och då och då noterar jag "kontrollvägningar".


Så här ser min tjusiga dagbok ut, den är från Indiska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback