Oopsies

Så blev det äntligen av. Oopsiebaket! Och jag måste säga att jag är ganska så nöjd med vad jag åstadkommit, särskilt som jag inte är någon van bakerska. Jag har även provsmakat, med bregott havssalt och ost, jättegott! På något konstigt sätt blir de brödiga i konsistensen. Jag tror att de kan bli ännu brödiga genom att man blandar i exempelvis krossat linfrö.



De kanske inte blev så värst symmetriska, men ändå arty på något vis.

Recept:
6 ägg (uppdelade i vitor och gulor)
200 g philapelphiaost
1 msk fiberhusk
½ tsk bakpulver
1 dl solrosfrön
havssalt

Vispa äggvitorna riktigt hårt, så att bunken går att vända upp och ner. Blanda samman övriga ingredienser i en separat skål. Vänd ner äggvitan, utan att förlora för mycket "fluff". Pytsa ut små högar på en plåt med bakplåtspapper. Strö på lite solrosfrön och havssalt på toppen. Grädda i ugnen ca 30 min, 150 grader.


Oopsies kan frysas, och även rostas i brödrost. Perfa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback