Torsk på torsk

Jag gjorde ett stort framsteg i kokkonstens värld i förra veckan när jag lagade torsk till matlåda. På LCHF-favoritaffären Lidl såldes torskfiléer för 69 kr för ett kg, fantastiskt bra pris så det var jag så klart tvungen att pröva.

Jag har tidigare bara tillagat lax och var lite nervös för hur jag skulle ta mig an den här firren. Det visade sig dock vara världens enklaste, och det blev himmelskt gott. Så här kommer receptet!

Fyra portioner
- 4 frysta torskfiléer
- Smör
- Grädde
- Havssalt
- Grädde
- Dill
- Riven parmesanost

(allt efter smak)

Jag lade filéerna i en ugnsform, tjoffade på en smörklick på varje, hällde över grädde, kryddade efter smak och sen in i ugnen. Typ 20 min på 200 grader vill jag minnas. Sen hade jag på lite riven ost på filéerna och körde med grilleffekt i ytterligare några minuter för att det skulle få lite färg. Anrättningen serverades med blomkålsmos och lite grönsaker. SÅÅÅ GOTT!!


Mums!

Kommentarer
Postat av: Selma

Bra blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback