Byfest anno 2006

Direkt efter min hemkomst till Eskilstuna bar det av på årets största festlighet, nämligen byfesten!

När man är ute i världen och far så är det ibland lätt att glömma sina rötter men när man kommer hem blir man snabbt påmind om den lantis man ju faktiskt är. I min hemby kallar man fortfarande familjen som flyttade hit från Stockholmstrakten i mitten på 70-talet för "Stockholmarna", you get the grip...
I know where I'm going and I know where I'm from liksom....

Årets byfest inleddes som sig brukligt är av tipspromenad och femkamp. Jag hamnade i lag 3 tillsammans med min bror David och en granne som heter Roland och annan granne som heter Leif, vilket team vi var alltså.
  

David och jag hade vinnarinstinkt till tusen och hetsade laget til framgång, efter bejublade insatser i diverse tävlingsgrenar så vann vi hela kalaset till slut!

44180-516
Leif, David, jag och Roland. Vilket gäng!

I egenskap av vinnare fick vi bära vinnarmössorna hela kvällen. Vinnarmössorna är ett slags vandringspris som måste tillbaka igen till nästa år. Då ska jag självklart kamma hem vinsten igen!
Förutom vinnarmössa bestod första priset av att "bli behandlad med respekt hela jävla året".

Efter de fysiska aktiviteterna tändes grillarna och som brukligt var det knytkalas och det dracks friskt med sprit. Kolla vilka smarriga köttbitar som familjen Janson hade med sig förresten, mums!



Vilket kalas, längtar redan till nästa års byfest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback