Snygg eller trendig?

Ibland så känns det som att man måste göra en avvägning om man vill vara trendig eller om man vill vara snygg... Enligt diverse trendgurus så är det ju mörklila, gärna lite avskavt nagellack som gäller och till våren ska man ha stövlar med snören. Jag kan inte påstå att jag tycker att vara sig snörade stövlar eller avskavt nagellack är särskilt hett, men igår när jag var inne på Lindex så stod jag jättelänge och tänkte köpa ett mörklilarött nagellack som jag egentligen tyckte var fult, bara för att jag hade läst att det var det som gällde och att det var fult och högst otrendigt med ljusa naturfärgade eller rosa lack. Till slut insåg jag det sjuka i situationen och köpte ett beigerosa som ju var jättefint faktiskt, det kändes som ett slags statement...

Imorrn ska jag ner och inhandla stövlar, och fan, inte ska det bli några med 1800-tals snören ala Laura Ingalls i varje fall. Över min döda kropp. Fast det där med mode är i ärlighetens namn ett gissel, för man blir ju nämligen hjärntvättad och om en månad eller så kommer du säkert läsa här i bloggen att mitt nästa inköp bara måste bli ett par snörade kängor eller neongrön kroppsstrumpa, eller vad nu som kan tänkas bli vårens trender. Människan är svag och vill anpassa sig. Jag kommer ihåg hur jag tyckte att piratbyxa och shorts var så jäkla fult, för att i nästa ögonblick stolt tassa omkring i liknande utstyrsel själv!

Hur som helst, fashion passes style remains, glöm inte det!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Stop i lagens namn!

Hoppas att din eftermiddag var trevlig! (och att tvätten är torr)

Over and out

2006-02-10 @ 16:22:51
Postat av: Magnus

Äsh Sofy! De vill bara ha dina pengar förstår du väl! Jag har kört på samma stuk så länge jag kan minnas, och vips så är man trendig en kort stund var femte år...

Postat av: Amandushelena

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2009-02-20 @ 10:08:30
URL: http://amandushelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback