Var är jag?

Det är lite lustigt att jobba på en svensk utlandsmyndighet måste jag säga... När man är på jobbet så är det precis som att befinna sig i Sverige, nyhetssändningarna på TV är från SVT, på bordet ligger DN och Svd, på väggen hänger kungen och drottningen (alltså inte på riktigt, utan på en tavla förstås), i matsalen serveras sjömansbiff eller lax, datorns tangentbord är svenskt, till och med kollegieblocken är svenska! Efter jobbet erbjuds till och med gratis Friskis och svettis-pass i gymmet!! (jag är precis på väg dit!)

Kommer man utanför dörren så är livet ett helt annat, där är livsstilen kontinental och det pratas franska och minst hundra andra språk som man inte begriper ett ord av.... man är utomlands liksom.

Det är som att man reser mellan Sverige och kontinenten typ fem gånger om dan. Snacka om lite förvirrande! Nu måste jag springa ner på Friskis! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Snus, brus eller soffan...

Haha, trodde ett tag innan jag hade hunnit läsa vidare, att kungen och drottningen hängde på väggen.. Tänkte att det är inte konstigt att hon måste åka till Brasilien för att lyfta sig om hon hänger på en vägg i Bryssel. Det lär stretcha ut huden en hel del! Men som sagt, det var tur att du förtydligade!! Vilket missförstånde det skulle ha kunnat bli annars...Gratis Friskis och Svettis?? Aaaa vad avundsjuk jag blir! Här är det minsann inte gratis inte!! Kan vi planera in en helg när jag kan komma? Har funderat på att ge upp helgen när du fyller om Anders och Anitha ska komma då...Inte för att det skulle göra nåt, men ja du vet! Ioförsig kanske de inte skulle vara sena att hänga på en utekväll i Bryssel men jag tror att jag kommer någon annan helg! Tell me when you got some free time! Gärna när någon inflytelserik person är där! Hej hopp!!

2006-09-11 @ 18:28:23
Postat av: Jenny och Samuel

Vi längtar efter dig!


Puss o kram

Postat av: Sofia

Snus-brus: Vi måste verkligen planera in en helg å det snaraste, jag vet att jag kommer vara ledig en del första veckan i november, så då kanske?? Jag vet inte om det kommer vara några höjdare i Bryssel just då (förutom du och jag då förstås!) Kram!!

Jenny och Samuel: Men jag längtar efter er ännu mera!

2006-09-12 @ 08:48:50
URL: http://supersofia.blogg.se
Postat av: Snus, brus eller soffan...

ja, men du och jag är väl de bästa ändå så...början av november blir nog kalas, ska kika upp när jag har duggor och tenta också! Har inte fått schemat för makron än men det finns säkert nånstans på internet! Kram!!

2006-09-12 @ 21:36:31
Postat av: kirsti

Förstår din förvirring men vilken lyx. Du har allt i ett liksom!

2006-09-14 @ 09:08:54
Postat av: Stefan

Hoj! Läste i din blogg att det finns ett Friskis i centrala Bryssel...dit måste jag nästa vecka när jag är i stan. Var ligger detta? hittar ingen bra karta på hemsidan
Hälsningar
Stefan Egardt

2007-03-07 @ 15:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback