Andas ut

Pust, föredraget gick bra! fast jag var lite nervös innan, tur att jag hade min power point! Det är alltid jobbigt att prata engelska inför en massa människor... Man hör varenda litet grammatiskt fel som man råkar få ur sig!

Alla elever var i varje fall jättesöta och hade förberett flera A4-ark med frågor. Min favoritfråga var nog: "Do you have any tip on how to succeed in life?" Haha, mitt självförtroende sköt i höjden!

Nu är det snart dags för after work med lite gamla kompisar, very nice!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Kul att gick bra!
Hoppas att du är laddad inför nästa fredag, det är jag.
kram

2007-10-25 @ 17:47:17
Postat av: Sten Sture

Vänta bara, det är en sak att vara ung och lovande och ännu inte fått det fulla ansvaret för något, det är en annan att ha verkligt ansvar och konstant ångest över att man inte arbetar tillräckligt, trots att man jobbar 12-14-timmarsdagar från och till. Jag saknar att vara 25, en bekymmerslös tid då allt bara var självförtroende och ljus framtid. Jag skulle vilja ha en uppdatering om 5-10 år. Då kommer du nog inte att tycka att beröm från gymnasister är en källa för självförtroende... ;-)

Varför var föredraget på engelska förresten? Känns litet larvigt om alla närvarande var svenskar.

2007-10-25 @ 17:50:25
Postat av: Anonym

Kan inte den där S S få ur sig NÅGOT positivt? Vad gör han här förresten. En bitter och gammal gubbe verkar han vara. Och inte läskunnig heller, verkar det som.

Skönt med ungdom, nytänkande och engagemang. Tycker att du är grym, Sofia!

2007-10-25 @ 18:28:03
Postat av: Anonym

SS! Vilken rappakalja! ...om man arbetar 12-14 timmar per dag men ändå har ångest för att man inte arbetar tillräckligt så kanske man ska ta sig en funderare över HUR man arbetar? Eller kanske söka hjälp någostans)

2007-10-26 @ 08:27:25
Postat av: Sofia

Kära hjärtanes! Här är man borta från Internet ett halvt dygn...

Bäste Sten Sture: Anledningen till att jag besökte min gamla gymnasieskola var för att ge ett exempel på hur vägen ut i arbetslivet efter studentexamen på den skolan kan se ut. Skulle en medelålders utbränd och ångestladdad karl försöka med detsamma tror jag inte att eleverna skulle bli särskilt motiverade att söka sig ut i arbetslivet över huvudtaget, tror du?

Den där frågan om att lyckas med livet tog jag inte heller helt på allvar, särskilt eftersom jag själv anser att mitt liv knappt ens har börjat ännu. Faktum är dock att många gymnasieelever blir inspirerade när de träffar någon som bara är några år äldre än dom själva och som kan berätta lite om hur man går tillväga för bli utbytesstudent, läsa på universitet, praktisera och jobba i utlandet etc. Detta var något som dessa ungdomar själva ville göra, och då är det väl inte så konstigt om de frågar om råd?

Det kan tyckas jättelarvigt att prata engelska bland svenskar, men nu var jag inbjuden av en engelskalärare för att prata under en engelskalektion, så det föll sig ganska naturligt.

Postat av: Ingeborg Åkesdotter

Sten Sture, du skall inte ofreda unga flickor på detta vis. Nu förstår jag varför du "arbetar" så mycket och aldrig kommer hem på kvällarna. Låt de duktiga flickorna vara ifred.
Din allt annat än väna hustru

2007-10-26 @ 10:16:03
Postat av: Brucan

"Jag saknar att vara 25" - va? Jag är 25 och jobbar 16-timmarsdagar ibland. Inte kul. Sofia - jag hade velat se ditt föredrag, det var säkert superbra! Var det Kjell som hade bjudit dig? Kram C

2007-10-26 @ 10:22:19
Postat av: Sten Sture

"medelålders utbränd och ångestladdad karl"? Min kommentar måste ha träffat rakt på en nerv.

2007-10-26 @ 10:34:57
Postat av: oh my...

Haha, Sten Sture, knip igen, du gör bara bort dig! Orden kommer ju från ditt eget inlägg!! Haha

Utbränd var nog bara en härledning av åldern, ångesten och de långa arbetsdagarna. Sofia drog troligtvis en alldeles korrekt slutsats, kanske är du som har problem att förlika dig med detta faktum?

Du verkar så oerhört bitter, surfa mindre på framgångsrika ungdomars bloggar så kan du nog gå ner i arbetstid ganska omgående!

2007-10-26 @ 10:48:46
Postat av: Sten Sture

För att göra bort sig är en grundläggande förutsättning att folk vet vem man är, exemplevis genom att man lägger upp en blogg med namn och bild, eventuellt med redogörelse för sin meritförteckning.

2007-10-26 @ 11:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback