Vaxad bringa och limo

Mitt i all den tragik som den senaste tidens våldsamheter resulterat i så kan jag inte sluta förundras över alla de bilder som bratskillar i femtonårsåldern som publiceras i varenda tidning, som exempelvis här... Det dricks champagne och åks limousine... Så långt allt jättertrevligt förvisso, men det känns ändå tragiskt. Kan inte barn få vara barn?! För när man är 15 år så är man faktiskt ett barn. Det känns som såna där bilder från 1800-talet när fyraåringar kläddes ut till små farbröder. Förstå dessutom den press som man utsätts för genom att umgås i en krets där fjortisar tar limon till förfesten? Helt absurt!! På min tid så cyklade vi, tog bussen eller fick skjuts av föräldrar... Hur tänker dessa föräldrar? Vad ger dom sina barn för omvärldsuppfattning när dom bokar in Freys istället för att skjutsa sina ungar själva!?

Nåväl... Jag kan heller inte sluta förundras över den look som tydligen gäller i finare kretsar nu för tiden. Alla dessa vaxade bringor och uppknäppta skjortor?! But why liksom?!

Kommentarer
Postat av: laaarsson

Helt sjukt alltså!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback